Ako lacno propagovať krajinu

Som chodiaca reklama na to, že raz vidieť je lepšie, ako tisíckrát počuť

Sedela som pred niekoľkými dňami v lietadle z Tel Avivu do Bratislavy a počúvala pani – Izraelčanku. Išla do Piešťan za manželom, ktorý tam pracuje. Hovorila, aké je Slovensko pekné, akú krásnu prírodu máme, ako je fajn, že je tu všade blízko a aká škoda, že o tom nikto v zahraničí nevie. To isté si vypočula dcéra vo Švajčiarsku, keď kamarátovi Holanďanovi hovorila, ako je u nás pekne. Povedal, že jej verí, ale prečo by k nám mal ísť, keď o Slovensku ako o zaujímavej krajine nikdy nikde nepočul.

Azda teraz, po majstrovstvách sveta v hokeji... netreba si však robiť ilúzie, že hokejový šampionát je podujatím celosvetového rangu, hokej predsa len nie je futbal. Ale dúfajme, že aspoň v krajinách, kde je hokej populárny, zaregistrovali, že nejaká krajina s názvom Slovensko existuje. Ale aj to, že sa ich fanúšikom u nás páčilo, že infocesty pre médiá, ktoré plánovala robiť počas majstrovstiev sveta Slovenská agentúra pre cestovný ruch, dopadli dobre. Lebo neexistuje lepší a efektívnejší spôsob ako propagovať krajinu (najmä ak nemáte na to, aby ste si platili kampane v CNN či Eurosporte, hoci aj také Arménsko a Macedónsko to robia :-) ), ako sem pozvať ľudí, ktorí píšu, respektíve touroperátorov a urobiť im zaujímavý program. Tento názor som počula x-krát od ľudí, ktorí sa v turizme pohybujú.   

Dávam im stopercentne za pravdu. Som totiž chodiacou reklamou na to, ako dokáže osobná skúsenosť zmeniť pohľad na krajinu, o ktorej ste veľa nevedeli, alebo ste ju vnímali skôr negatívne. Nikdy by som napríklad nešla na dovolenku na Malorku a ako som zistila, zďaleka nie som sama, kto má taký názor. Vždy som ju vnímala ako baštu hlučných Nemcov a Angličanov s betónovými hotelovými pevnosťami. Ale keď som dostala pred troma rokmi pozvanie na infocestu na tento ostrov – zvedavosť, mi nedala a šla som.

Výsledok? Áno, sú tam miesta, kde by som nešla na dovolenku, ani keby bola zadarmo. Ale zobrali nás aj do mestečiek Soller a Port de Soller a to bola láska na prvý pohľad. Hneď vtedy som si povedala, že sa tam niekedy vrátim súkromne. Stalo sa, strávili sme tam minulý rok s dcérou dva týždne a všetko, čo sme chceli na Mallorke vidieť a robiť, sme za ten čas ani nestihli. A to sme mali na každý deň naplánovaný nejaký výlet. Tak sme si vymysleli ďalší pobyt na september, len zlomená noha mi plány prekazila. Aj tak som odvtedy chodiacou reklamou na tento baleársky ostrov.

Ale, nielen na ňu, medzi tým sa mi to isté stalo s rakúskym lyžiarskym strediskom Ischgl. Po infoceste som tam už dvakrát bola na predĺženom víkende, s francúzskym ostrov Réunion, kam sa určite vrátim, keď budem „veľká a bohatá“. Hoci je ešte len máj, už rozmýšľam, kam si pôjdem na jeseň predĺžiť leto. Či v septembri do Kampánie, alebo v októbri či novembri do egyptského letoviska Port Ghalib, prípadne skombinujem izraelský Tel Aviv, Jeruzalem a Mŕtve more. Prečo sem? Lebo všade tam robili miestne touristboardy infocesty a všade bolo úžasne, takže ma láka vrátiť sa sem aj súkromne. Bolo by pekné, keby si to isté hovorili aj novinári, ktorí navštívili v rámci presstripov Slovensko.

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 892
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 945
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 064
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 372
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 983
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 896
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 839
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 776
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 774
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 147

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

DOMOV

Fico chce opäť bojovať s korupciou, založí nový úrad

Fico zvažuje aj prijatie nového ústavného zákona o preukazovaní pôvodu majetku

DOMOV

Smer opúšťajú nitrianski členovia, nepáčia sa im kšefty

Predseda miestneho klubu je nespokojný.

Neprehliadnite tiež

Softvér pojedá celý svet

Inloop je firma troch spriaznených duší, ktoré sa naživo vidia len občas. Spája ich nielen internet, ale aj vývoj aplikácií či rozšírenej a virtuálnej reality.

Čistý dizajn z kvality v odpade

Odpadové drevo rozmontujú a spracúvajú do originálneho dizajnu, stavajú na majstrovstve ručnej driny a nechcú to robiť povrchne.

Zlodeji objavili nebeský disk

Nebeský disk z Nebry je najstaršie známe vyobrazenie nočnej oblohy a postavenia nebeských telies. Má 3 600 rokov. Našli ho hľadači pokladov neďaleko nemeckého mestečka Nebra.

10 pravidiel ako udržať peniaze na uzde

Vďaka týmto pravidlám sa však vždy dá začať odznova, aby peňaženka či účet v banke nezívali prázdnotou.