Odchyť si svojho čašníka

Prečo sa na Slovensku vo chvíli, keď vám donesú hlavné jedlo, končí starostlivosť o hosťa?

Nedávno som strávila pár dní v Českom Krumlove a okolí. Keďže nielen poznávaním pamiatok je človek živý a navyše počasie prialo viac sedeniu v reštaurácii alebo kaviarni, ako prechádzkam, urobili sme si malý prieskum miestneho gastronomického zázemia. Nemali sme nijaké odporúčania, takže sme si podniky vyberali podľa toho, ako sa nám páčili jedálne lístky vyvesené na dverách. Niekedy sme sa trafili, inokedy nie. Väčšinou sme jedli dobre, ale natrafili sme aj na podnik, kde bolo síce menu lákavé, ale to čo sme mali na tanieroch, nebol nijaký zázrak, skôr naopak.

Ako každé turistické centrum, aj reštaurácie v Českom Krumlove sú poznačené tým, že varia najmä pre turistov – to ovplyvňuje ich zameranie aj ceny. Takže nakoniec sme sa najlepšie najedli v Českých Budějoviciach, v novootvorenom štvorhviezdičkovom hoteli, ktorý nám odporučil známy, ktorý tam žije. Výborná sviečková za 95 českých korún, či zubáč na zelenine za 170 Kč boli naozaj pochúťkami. V niektorých krumlovských podnikoch chceli za približne to isté (otázka je, či aj tej istej kvality) o stovku viac. Jedno však mali všetky podniky spoločné. Pozornú obsluhu, ktorá si nás všímala aj po tom, čo nám priniesla hlavné jedlo.

Chvalabohu, aj na Slovensku je stále menej podnikov, kde má hosť pocit, že je na obtiaž a viac tých, kde sa cíti príjemne, ale... Podľa mojich skúseností sa starostlivosť o hosťa väčšinou končí tým, že mu obsluha prinesie hlavné jedlo. Už to, keď sa čašník spýta po konzumácii, či si dáte kávu alebo dezert, je malé víťazstvo. Ale že by ste ho v bežných reštauráciách (ako boli tie v južných Čechách) nemuseli doslova odchytiť, keď chcete ešte jednu minerálku, pohár vína, prípadne zaplatiť, to je ešte stále vzácnosť. Vo všetkých podnikoch bez výnimky, ktoré sme v Krumlove a okolí navštívili, to ale bola samozrejmosť. Obsluha nevtieravo sledovala dianie pri stole a pýtala sa, či nám nič nechýba. Ani raz sme nemuseli nejako upozorňovať, aby si nás všimla.

Taktiež samozrejmosťou bolo spýtať sa, či chceme platiť spolu, alebo každý osobitne. Aj keď bola útrata na jednom účte, čašník ani brvou nemrkol, keď sme chceli platiť osobitne. Len si priniesol kalkulačku. Bez hundrania a zazerania, nám v týchto situáciách dôverne známeho. Koniec koncov – sprepitné, ktoré dostal od každého, spolu prevyšovalo to, ktoré by dostal z jedného účtu.

Ďalšou zaujímavou skúsenosťou bol penzión, v ktorom sme bývali. Maličké zariadenie so štyrmi izbami, kde sme hneď po príchode dostali od majiteľa na preštudovanie hrubú „buchlu“ o Krumlove v niekoľkých jazykoch. O všetkých jeho atrakciách, o tom čo tam môžete robiť. Aby ste tam neprišli len raz. Prečo ma to tak zaujalo? Moje skúsenosti z návštev slovenských hotelov sú totiž také, že jednou z ich slabín je práve absencia akýchkoľvek informácií o okolí, ktoré by mal hosť k dispozícii. Pritom to nie je vec, do ktorej treba veľa investovať, chce to len čas a námahu. Ako keby majitelia a manažéri stále nepochopili, že hosť, ktorý dostane pod nos dobre spracované materiály o mieste, kde sa nachádza, sa tam možno vráti. Aby si pozrel to zaujímavé, o čom sa v hoteli dočítal a teraz to nestihol. A keď je spokojný s ubytovaním, príde práve do ich zariadenia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  2. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  6. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  8. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  10. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  1. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  2. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  3. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  6. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  7. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  8. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  10. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 18 336
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 14 619
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 12 855
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 248
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 891
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 542
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 5 395
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 5 337
  9. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 3 618
  10. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 2 427

Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Tomáša Prokopčáka

Výpalníci, ktorí berú slovenskej vede

Ako môže vyzerať schéma na ministerstve.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Glváč sa zamotal do vlastných klamstiev

Ako sa podpredseda parlamentu nachytal.

Neprehliadnite tiež

Veľký obrat neurobia elektronické obchody doma, keď chcú rásť, musia ísť za hranice

Martin Krupa začínal v roku 1997, keď boli e-shopy skôr technologickou záležitosťou.

Prevratná páska na čepele hokejok mieri do NHL

Idea aj finálna úprava produktu vzniká na Slovensku.

Liečil kŕčové žily jedným vpichom na Slovensku prvý

František Žernovický nechce z kŕčových žíl robiť komerciu.