Odchyť si svojho čašníka

Prečo sa na Slovensku vo chvíli, keď vám donesú hlavné jedlo, končí starostlivosť o hosťa?

Nedávno som strávila pár dní v Českom Krumlove a okolí. Keďže nielen poznávaním pamiatok je človek živý a navyše počasie prialo viac sedeniu v reštaurácii alebo kaviarni, ako prechádzkam, urobili sme si malý prieskum miestneho gastronomického zázemia. Nemali sme nijaké odporúčania, takže sme si podniky vyberali podľa toho, ako sa nám páčili jedálne lístky vyvesené na dverách. Niekedy sme sa trafili, inokedy nie. Väčšinou sme jedli dobre, ale natrafili sme aj na podnik, kde bolo síce menu lákavé, ale to čo sme mali na tanieroch, nebol nijaký zázrak, skôr naopak.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako každé turistické centrum, aj reštaurácie v Českom Krumlove sú poznačené tým, že varia najmä pre turistov – to ovplyvňuje ich zameranie aj ceny. Takže nakoniec sme sa najlepšie najedli v Českých Budějoviciach, v novootvorenom štvorhviezdičkovom hoteli, ktorý nám odporučil známy, ktorý tam žije. Výborná sviečková za 95 českých korún, či zubáč na zelenine za 170 Kč boli naozaj pochúťkami. V niektorých krumlovských podnikoch chceli za približne to isté (otázka je, či aj tej istej kvality) o stovku viac. Jedno však mali všetky podniky spoločné. Pozornú obsluhu, ktorá si nás všímala aj po tom, čo nám priniesla hlavné jedlo.

Chvalabohu, aj na Slovensku je stále menej podnikov, kde má hosť pocit, že je na obtiaž a viac tých, kde sa cíti príjemne, ale... Podľa mojich skúseností sa starostlivosť o hosťa väčšinou končí tým, že mu obsluha prinesie hlavné jedlo. Už to, keď sa čašník spýta po konzumácii, či si dáte kávu alebo dezert, je malé víťazstvo. Ale že by ste ho v bežných reštauráciách (ako boli tie v južných Čechách) nemuseli doslova odchytiť, keď chcete ešte jednu minerálku, pohár vína, prípadne zaplatiť, to je ešte stále vzácnosť. Vo všetkých podnikoch bez výnimky, ktoré sme v Krumlove a okolí navštívili, to ale bola samozrejmosť. Obsluha nevtieravo sledovala dianie pri stole a pýtala sa, či nám nič nechýba. Ani raz sme nemuseli nejako upozorňovať, aby si nás všimla.

Taktiež samozrejmosťou bolo spýtať sa, či chceme platiť spolu, alebo každý osobitne. Aj keď bola útrata na jednom účte, čašník ani brvou nemrkol, keď sme chceli platiť osobitne. Len si priniesol kalkulačku. Bez hundrania a zazerania, nám v týchto situáciách dôverne známeho. Koniec koncov – sprepitné, ktoré dostal od každého, spolu prevyšovalo to, ktoré by dostal z jedného účtu.

Ďalšou zaujímavou skúsenosťou bol penzión, v ktorom sme bývali. Maličké zariadenie so štyrmi izbami, kde sme hneď po príchode dostali od majiteľa na preštudovanie hrubú „buchlu“ o Krumlove v niekoľkých jazykoch. O všetkých jeho atrakciách, o tom čo tam môžete robiť. Aby ste tam neprišli len raz. Prečo ma to tak zaujalo? Moje skúsenosti z návštev slovenských hotelov sú totiž také, že jednou z ich slabín je práve absencia akýchkoľvek informácií o okolí, ktoré by mal hosť k dispozícii. Pritom to nie je vec, do ktorej treba veľa investovať, chce to len čas a námahu. Ako keby majitelia a manažéri stále nepochopili, že hosť, ktorý dostane pod nos dobre spracované materiály o mieste, kde sa nachádza, sa tam možno vráti. Aby si pozrel to zaujímavé, o čom sa v hoteli dočítal a teraz to nestihol. A keď je spokojný s ubytovaním, príde práve do ich zariadenia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  3. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  4. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  5. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  6. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  7. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  8. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  9. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
  10. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  1. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  2. Ekonomická diplomacia Indonézie
  3. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Európska investičná banka a EXIMBANKA SR spája svoje sily
  10. Rektorom Ekonomickej univerzity v Bratislave bude opäť F. Daňo
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 30 362
  2. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 26 650
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 22 753
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 14 466
  5. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 958
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 8 713
  7. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 5 165
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 5 027
  9. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 491
  10. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 4 121