Radšej investujeme do odolných áut ako do verejných ciest

Ak sa budú cesty budovať len z toho, čo ostane po rozkradnutí a rozdelení zvyšku...tak s pánom Bohom

Skôr ako automobilka uvedie svoj nový model na trh, zvyčajne ponúkne motoristickým novinárom príležitosť v predstihu sa s ním zoznámiť. Testovacie jazdy absolvujeme väčšinou v bežnej premávke hostiteľskej krajiny. Prvý dojem z novinky býva veľmi dôležitý. A pravdupovediac z väčšiny destinácií sa s dobrým dojmom aj vraciam.

No po čase, keď rovnaký model podrobím štandardnému týždennému testu, skonfrontujem si  prvý dojem s druhým a hádajte výsledok. Správne – ten druhý býva už o poznanie vlažnejší. Aspoň čo sa týka podvozku. Auto, ktoré na prezentácii jazdilo mäkko a plavne, po príchode na Slovensko tvrdo poskakuje, pneumatiky búchajú, karoséria stená. Model totožný, len podklad sa zmenil na nepoznanie. Cudzokrajný hladký živicový koberec vystriedal domáci – stokrát zaplátaný a opäť vytrhaný asfalt. Mimochodom neoficiálny údaj hovorí, že auto, čo po tunajších cestách najazdilo 100 tis. km, má podvozok v stave porovnateľnom so „šunkou“, ktorá absolvovala trojnásobok kilometrov v Nemecku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čo si pamätám, na Slovensku sme nikdy nemali kvalitné cesty. Aspoň v porovnaní s vyspelým západom. Ale nikdy neboli v takej katastrofálnej kondícii ako práve dnes. Nepripravené na búrlivú motorizáciu, kolabujú. A tvrdá zima im len vystavuje zaslúženú červenú. Na nové niet dostatok zdrojov a na opravy starých takmer vôbec. Skutočne? Ja zas tvrdím, že toľko, aby ostalo na cesty (ale aj školy, nemocnice a dôchodky) nikdy mať nebudeme. Ak sa totiž aj naďalej budú budovať len z toho, čo zostane po rozkradnutí a rozdelení zvyšku...potom s pánom Bohom.

Štát je ako veľká firma. Niektorá vychytená, iná na zaplakanie. Tých skvelých už zopár k nám zavítalo. Napríklad automobilky predvádzajú špičkovú firemnú kultúru. Aj upratanými pracoviskami, strojným vybavením a linkami akoby ich včera vybalili z kartónov. Z lesknúcej sa podlahy môžete jesť. O tom sa nediskutuje. To musí byť, či sa nové autá predávajú ako teplé rožky, alebo zúri kríza. Skrátka vizitka dobrého hospodára. Aj krajiny pôvodu týchto automobiliek patria k vzorom úspešnosti. A úspešní si na poriadok potrpia. Nerozoznáte, kde končí privátne a kde začína štátne. Ruku dobrého hospodára vidieť všade.

U nás sa už za socializmu zaužívalo, že štát je mrcha gazda. A s touto zakorenenou predstavou sme vykročili aj do budovania svetlých zajtrajškov. Majetkové pomery sa transformovali, obchody, banky, kúpeľne, ba aj celé rodinné domy so záhradkami opekneli, automobilový park rozkvitol. Veď čo je doma, to sa počíta. No pred vstupom na verejnú komunikáciu si obúvame gumáky, v lepšom prípade nasadáme do terénnych automobilov.

A tak si vybavujem, ako istý reprezentant tiež úspešnej francúzskej firmy vyjadril nasledovné počudovanie – podľa ekonomických výsledkov je Slovensko v rámci EÚ chudobná krajina, ale za deň na cestách stretnem toľko luxusných terénnych vozov ako vo Francúzsku za mesiac. Čo dodať. Máme také priority. Radšej investujeme do odolných áut ako do verejných ciest.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  3. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  4. Najužitočnejšia appka
  5. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  7. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  8. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  9. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  10. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 28 504
  2. Najužitočnejšia appka 14 929
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 846
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 045
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 791
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 562
  7. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 6 389
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 077
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 250
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 642

Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kažimír skončí, kto môže byť minister financií

Ako sa špekuluje nad budúcnosťou ministra financií.

KOMENTÁRE

Kto nastúpi za Smer a čo z toho bude mať Fico

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

Neprehliadnite tiež

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Stará vila dostala novú tvár. Prerábali tak, aby z nej vyhodili čo najmenej

Vznik projektu, ktorý pristupuje citlivo k spoločnosti a životnému prostrediu, môže plniť úlohu prvej lastovičky.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.

Slováci sa predzásobili hypotékami

Na jeseň sa môže prejaviť prísnejšie úverovanie. Podľa analytikov môžu banky zdražiť najmä vyššie hypotéky.