Radšej investujeme do odolných áut ako do verejných ciest

Ak sa budú cesty budovať len z toho, čo ostane po rozkradnutí a rozdelení zvyšku...tak s pánom Bohom

Skôr ako automobilka uvedie svoj nový model na trh, zvyčajne ponúkne motoristickým novinárom príležitosť v predstihu sa s ním zoznámiť. Testovacie jazdy absolvujeme väčšinou v bežnej premávke hostiteľskej krajiny. Prvý dojem z novinky býva veľmi dôležitý. A pravdupovediac z väčšiny destinácií sa s dobrým dojmom aj vraciam.

No po čase, keď rovnaký model podrobím štandardnému týždennému testu, skonfrontujem si  prvý dojem s druhým a hádajte výsledok. Správne – ten druhý býva už o poznanie vlažnejší. Aspoň čo sa týka podvozku. Auto, ktoré na prezentácii jazdilo mäkko a plavne, po príchode na Slovensko tvrdo poskakuje, pneumatiky búchajú, karoséria stená. Model totožný, len podklad sa zmenil na nepoznanie. Cudzokrajný hladký živicový koberec vystriedal domáci – stokrát zaplátaný a opäť vytrhaný asfalt. Mimochodom neoficiálny údaj hovorí, že auto, čo po tunajších cestách najazdilo 100 tis. km, má podvozok v stave porovnateľnom so „šunkou“, ktorá absolvovala trojnásobok kilometrov v Nemecku.

Čo si pamätám, na Slovensku sme nikdy nemali kvalitné cesty. Aspoň v porovnaní s vyspelým západom. Ale nikdy neboli v takej katastrofálnej kondícii ako práve dnes. Nepripravené na búrlivú motorizáciu, kolabujú. A tvrdá zima im len vystavuje zaslúženú červenú. Na nové niet dostatok zdrojov a na opravy starých takmer vôbec. Skutočne? Ja zas tvrdím, že toľko, aby ostalo na cesty (ale aj školy, nemocnice a dôchodky) nikdy mať nebudeme. Ak sa totiž aj naďalej budú budovať len z toho, čo zostane po rozkradnutí a rozdelení zvyšku...potom s pánom Bohom.

Štát je ako veľká firma. Niektorá vychytená, iná na zaplakanie. Tých skvelých už zopár k nám zavítalo. Napríklad automobilky predvádzajú špičkovú firemnú kultúru. Aj upratanými pracoviskami, strojným vybavením a linkami akoby ich včera vybalili z kartónov. Z lesknúcej sa podlahy môžete jesť. O tom sa nediskutuje. To musí byť, či sa nové autá predávajú ako teplé rožky, alebo zúri kríza. Skrátka vizitka dobrého hospodára. Aj krajiny pôvodu týchto automobiliek patria k vzorom úspešnosti. A úspešní si na poriadok potrpia. Nerozoznáte, kde končí privátne a kde začína štátne. Ruku dobrého hospodára vidieť všade.

U nás sa už za socializmu zaužívalo, že štát je mrcha gazda. A s touto zakorenenou predstavou sme vykročili aj do budovania svetlých zajtrajškov. Majetkové pomery sa transformovali, obchody, banky, kúpeľne, ba aj celé rodinné domy so záhradkami opekneli, automobilový park rozkvitol. Veď čo je doma, to sa počíta. No pred vstupom na verejnú komunikáciu si obúvame gumáky, v lepšom prípade nasadáme do terénnych automobilov.

A tak si vybavujem, ako istý reprezentant tiež úspešnej francúzskej firmy vyjadril nasledovné počudovanie – podľa ekonomických výsledkov je Slovensko v rámci EÚ chudobná krajina, ale za deň na cestách stretnem toľko luxusných terénnych vozov ako vo Francúzsku za mesiac. Čo dodať. Máme také priority. Radšej investujeme do odolných áut ako do verejných ciest.

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 9 971
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 818
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 747
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 768
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 203
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 096
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 841
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 504
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 441
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 354

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

KOŠICE KORZÁR

Raši: Pre EEI nie som župan. Treba s ňou skončiť

Z ničoho sa urobila megakauza, sťažoval sa primátor.

Neprehliadnite tiež

Najskôr drevo zo Slovenska vyvážali. Dnes z neho robia masívny nábytok žiadaný v zahraničí

Výrobné družstvo Javorina je najväčší slovenský výrobca masívneho dubového nábytku. Prežil neľahké obdobia a viackrát sa transformoval. Dnes má veľké plány do budúcnosti.

Mýty o zlate. Je stále tento kov bezpečný investičný prístav?

V posledných rokoch niektoré centrálne banky sťahujú zlaté rezervy zo zahraničia a zvyšujú podiel cenného kovu v domácich trezoroch. Naberá zlato opäť na hodnote?

Darčeky hodnotnejšie ako peniaze

Na rozdiel od papúč sú peniaze univerzálne akceptovaným vianočným darčekom. Ani za nimi však necítiť myšlienku darcu.

Efekt motýlieho krídla

Osem vysokých škôl a univerzít z celého Slovenska sa už zapojilo do programu Butterfly Effect.

Banskú Bystricu dnes doslova zasypal sneh (+ FOTO a VIDEO)

Najhoršia situácia bola na sídliskách v kopcovitom teréne. Mnohí ľudia do práce meškali.