Radšej investujeme do odolných áut ako do verejných ciest

Ak sa budú cesty budovať len z toho, čo ostane po rozkradnutí a rozdelení zvyšku...tak s pánom Bohom

Skôr ako automobilka uvedie svoj nový model na trh, zvyčajne ponúkne motoristickým novinárom príležitosť v predstihu sa s ním zoznámiť. Testovacie jazdy absolvujeme väčšinou v bežnej premávke hostiteľskej krajiny. Prvý dojem z novinky býva veľmi dôležitý. A pravdupovediac z väčšiny destinácií sa s dobrým dojmom aj vraciam.

No po čase, keď rovnaký model podrobím štandardnému týždennému testu, skonfrontujem si  prvý dojem s druhým a hádajte výsledok. Správne – ten druhý býva už o poznanie vlažnejší. Aspoň čo sa týka podvozku. Auto, ktoré na prezentácii jazdilo mäkko a plavne, po príchode na Slovensko tvrdo poskakuje, pneumatiky búchajú, karoséria stená. Model totožný, len podklad sa zmenil na nepoznanie. Cudzokrajný hladký živicový koberec vystriedal domáci – stokrát zaplátaný a opäť vytrhaný asfalt. Mimochodom neoficiálny údaj hovorí, že auto, čo po tunajších cestách najazdilo 100 tis. km, má podvozok v stave porovnateľnom so „šunkou“, ktorá absolvovala trojnásobok kilometrov v Nemecku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čo si pamätám, na Slovensku sme nikdy nemali kvalitné cesty. Aspoň v porovnaní s vyspelým západom. Ale nikdy neboli v takej katastrofálnej kondícii ako práve dnes. Nepripravené na búrlivú motorizáciu, kolabujú. A tvrdá zima im len vystavuje zaslúženú červenú. Na nové niet dostatok zdrojov a na opravy starých takmer vôbec. Skutočne? Ja zas tvrdím, že toľko, aby ostalo na cesty (ale aj školy, nemocnice a dôchodky) nikdy mať nebudeme. Ak sa totiž aj naďalej budú budovať len z toho, čo zostane po rozkradnutí a rozdelení zvyšku...potom s pánom Bohom.

Štát je ako veľká firma. Niektorá vychytená, iná na zaplakanie. Tých skvelých už zopár k nám zavítalo. Napríklad automobilky predvádzajú špičkovú firemnú kultúru. Aj upratanými pracoviskami, strojným vybavením a linkami akoby ich včera vybalili z kartónov. Z lesknúcej sa podlahy môžete jesť. O tom sa nediskutuje. To musí byť, či sa nové autá predávajú ako teplé rožky, alebo zúri kríza. Skrátka vizitka dobrého hospodára. Aj krajiny pôvodu týchto automobiliek patria k vzorom úspešnosti. A úspešní si na poriadok potrpia. Nerozoznáte, kde končí privátne a kde začína štátne. Ruku dobrého hospodára vidieť všade.

U nás sa už za socializmu zaužívalo, že štát je mrcha gazda. A s touto zakorenenou predstavou sme vykročili aj do budovania svetlých zajtrajškov. Majetkové pomery sa transformovali, obchody, banky, kúpeľne, ba aj celé rodinné domy so záhradkami opekneli, automobilový park rozkvitol. Veď čo je doma, to sa počíta. No pred vstupom na verejnú komunikáciu si obúvame gumáky, v lepšom prípade nasadáme do terénnych automobilov.

A tak si vybavujem, ako istý reprezentant tiež úspešnej francúzskej firmy vyjadril nasledovné počudovanie – podľa ekonomických výsledkov je Slovensko v rámci EÚ chudobná krajina, ale za deň na cestách stretnem toľko luxusných terénnych vozov ako vo Francúzsku za mesiac. Čo dodať. Máme také priority. Radšej investujeme do odolných áut ako do verejných ciest.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 887
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 491
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 382
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 743
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 156
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 542
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 057
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 562
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 750
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 454

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Sagan je v úniku, vyhral šprintérsku prémiu

Sledujte online prenos s nami.

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Trump je tým najhorším spojením Danka s Gašparovičom

Metafory zlyhávajú.

Neprehliadnite tiež

Leszek Balcerowicz: V Poľsku sa v ostatných rokoch objavili pokusy o zvrátenie reforiem a to je veľmi nebezpečné

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko. Tvrdí to Leszek Balcerowicz, poľský profesor ekonómie a autor radikálnych reforiem zo začiatku deväťdesiatych rokov.

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.