Radšej investujeme do odolných áut ako do verejných ciest

Ak sa budú cesty budovať len z toho, čo ostane po rozkradnutí a rozdelení zvyšku...tak s pánom Bohom

Skôr ako automobilka uvedie svoj nový model na trh, zvyčajne ponúkne motoristickým novinárom príležitosť v predstihu sa s ním zoznámiť. Testovacie jazdy absolvujeme väčšinou v bežnej premávke hostiteľskej krajiny. Prvý dojem z novinky býva veľmi dôležitý. A pravdupovediac z väčšiny destinácií sa s dobrým dojmom aj vraciam.

No po čase, keď rovnaký model podrobím štandardnému týždennému testu, skonfrontujem si  prvý dojem s druhým a hádajte výsledok. Správne – ten druhý býva už o poznanie vlažnejší. Aspoň čo sa týka podvozku. Auto, ktoré na prezentácii jazdilo mäkko a plavne, po príchode na Slovensko tvrdo poskakuje, pneumatiky búchajú, karoséria stená. Model totožný, len podklad sa zmenil na nepoznanie. Cudzokrajný hladký živicový koberec vystriedal domáci – stokrát zaplátaný a opäť vytrhaný asfalt. Mimochodom neoficiálny údaj hovorí, že auto, čo po tunajších cestách najazdilo 100 tis. km, má podvozok v stave porovnateľnom so „šunkou“, ktorá absolvovala trojnásobok kilometrov v Nemecku.

Čo si pamätám, na Slovensku sme nikdy nemali kvalitné cesty. Aspoň v porovnaní s vyspelým západom. Ale nikdy neboli v takej katastrofálnej kondícii ako práve dnes. Nepripravené na búrlivú motorizáciu, kolabujú. A tvrdá zima im len vystavuje zaslúženú červenú. Na nové niet dostatok zdrojov a na opravy starých takmer vôbec. Skutočne? Ja zas tvrdím, že toľko, aby ostalo na cesty (ale aj školy, nemocnice a dôchodky) nikdy mať nebudeme. Ak sa totiž aj naďalej budú budovať len z toho, čo zostane po rozkradnutí a rozdelení zvyšku...potom s pánom Bohom.

Štát je ako veľká firma. Niektorá vychytená, iná na zaplakanie. Tých skvelých už zopár k nám zavítalo. Napríklad automobilky predvádzajú špičkovú firemnú kultúru. Aj upratanými pracoviskami, strojným vybavením a linkami akoby ich včera vybalili z kartónov. Z lesknúcej sa podlahy môžete jesť. O tom sa nediskutuje. To musí byť, či sa nové autá predávajú ako teplé rožky, alebo zúri kríza. Skrátka vizitka dobrého hospodára. Aj krajiny pôvodu týchto automobiliek patria k vzorom úspešnosti. A úspešní si na poriadok potrpia. Nerozoznáte, kde končí privátne a kde začína štátne. Ruku dobrého hospodára vidieť všade.

U nás sa už za socializmu zaužívalo, že štát je mrcha gazda. A s touto zakorenenou predstavou sme vykročili aj do budovania svetlých zajtrajškov. Majetkové pomery sa transformovali, obchody, banky, kúpeľne, ba aj celé rodinné domy so záhradkami opekneli, automobilový park rozkvitol. Veď čo je doma, to sa počíta. No pred vstupom na verejnú komunikáciu si obúvame gumáky, v lepšom prípade nasadáme do terénnych automobilov.

A tak si vybavujem, ako istý reprezentant tiež úspešnej francúzskej firmy vyjadril nasledovné počudovanie – podľa ekonomických výsledkov je Slovensko v rámci EÚ chudobná krajina, ale za deň na cestách stretnem toľko luxusných terénnych vozov ako vo Francúzsku za mesiac. Čo dodať. Máme také priority. Radšej investujeme do odolných áut ako do verejných ciest.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 179
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 11 933
  3. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 269
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 7 756
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 7 180
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 912
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 556
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 182
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 035
  10. Sedem mýtov o stavebnom sporení 3 801

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Most-Híd diskutoval o koalícii, strana nechce pád vlády

Strana pripúšťa už aj tajnú voľbu kandidátov.

DOMOV

Ústavný súd aktivoval plán B. Zverejnil, ako bude fungovať

Deviatim sudcom končí funkčné obdobie.

Neprehliadnite tiež

Cena bitcoinu lietala za uplynulý rok hore-dole aj o tisícky dolárov mesačne

Bublina už praskla a virtuálne meny môžu opäť stúpať.

Tomáš Sedláček: Zo všetkých humanitných odborov si trúfa predpovedať budúcnosť len ekonómia

Pre liberálov je príliš konzervatívny, pre konzervatívcov zasa príliš liberálny. Český ekonóm Tomáš Sedláček.

Tomáš Sedláček

Mladí Slováci objavili dieru na trhu. Mlieko robia z maku, orechov a semien

Najnovšie prišli s receptúrou na mandľový jogurt.

Miroslav Belica a Zuzana Svoreňová