Mladí sú drzí a leniví! Naozaj?

Mladí manažéri nie sú o nič drzejší a lenivší, ako sme boli my v porovnaní s našimi rodičmi

Pred dvomi týždňami bola v TRENDE rozoberaná zaujímavá téma – DRZÍ a LENIVÍ, teda patrilo to mladým, ktorí nastupujú do pracovného procesu. V Trend Barometeri bola nám, TOP manažérom, daná otázka: či je nastupujúca generácia lenivšia ako tie predchádzajúce. Až 40 percent si z nich myslí, že áno. Šokujúce? Pre mňa áno..., že až tak veľa kapitánov slovenského biznisu si to myslí. Prečo som ja odpovedal, že rozhodne nie je lenivšia?

Otvorene hovorím, že v čase keď som bol vo výkonnej funkcii, tak som veľa času venoval mladým a dosť často sme mali rozdielne stanoviská. Bol som s nimi v priamom kontakte na „mojich“ projektoch, ale aj ako „šéf“ som riešil problémy „zdola“. Sú iní – často sme konštatovali. Nie vždy sa nám darilo mladých udržať a nebolo to len o plate. Mnohokrát som konštatoval – škoda, že odchádza. Bola to škoda pre firmu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz ako biznis kouč som v kontakte s mladými manažérmi a mám k nim podstatne dôvernejší vzťah. Tým, že sú to  zamestnanci iných firiem, dovolím si povedať, že mám nadhľad. Mám vzácnu možnosť poznať ich postoje a problémy so „šéfmi“, teraz im rozumiem viac, ale chápem aj postoj ich „šéfov“. V situácii kouča som pochopil mnohé, čo mi v minulosti bolo skryté.

Teraz som aj vlastník alebo spoluvlastník firiem a som v kontakte so „šéfmi mojich firiem“. Sú to mladí ľudia. Sú plne zodpovední za chod firmy, musia rešpektovať firemné hodnoty a odsúhlasené pravidlá komunikácie s vlastníkmi, presadzujú si svoje predstavy a riadia svoje kolektívy.

No a nakoniec som otec troch pracovne úspešných dcér. Dve z nich robia vo významných nadnárodných firmách. Mám teda možnosť občas si vypočuť ich názory a poznať ich životné prioriy.

Tieto štyri polohy vzťahu k mladej generácii mi formujú môj pohľad.

Mladí nastupujúci manažéri majú podstatne širší rozhľad najmä vďaka informáciám a kontaktom so svetom. Majú inú kvalitu vzdelania /nechcem tým povedať, že s našim školstvom je všetko v najlepšom poriadku/. Vyrastali a žijú v úplne inom prostredí ako my, sloboda v rozhodovaní je pre nich vysokou prioritou. Sú v prostredí globálne operujúcich firiem a aj keď pracujú vo firmách slovenských vlastníkov musia to rešpektovať. Sú tým sebavedomejší a logicky majú iné životné priority. Sú teda iní a neplatia na nich rovnaké prístupy ako na našu generáciu.

Mladí chcú mať zaujímavú robotu, chcú byť profesionáli a chcú mať pocit uznania. Jednoznačne sa chcú podielať na  rozhodovaní o tom, čo a ako majú robiť, veď aj tu chcú mať pocit slobody, v ktorej vyrastali. Chcú mať dobré podmienky pre prácu. Majú však podstatne širšie mimopracovné priority. Starostlivosť o rodinu nie je len o hmotnom zaistení, chcú mať čas na svoje deti a partnerov. Majú svoje komunity a koníčky. Chcú mať život /a je im umožnené ho mať/ podstatne pestrejší a práca je pre nich dôležitým ale nie jediným záujmom.

A čo teda s nimi ? V dnešnej polohe ako šéf môžem zúročiť svoje skúsenosti. A najmä si to aj vyskúšať vo svojich firmách.

Moja rada znie - zmeňte k nim prístup, aj keď ten „váš“ vás doviedol k úspechu. Riaďte ich viac cieľmi, ktoré chcete aby dosiahli, nie príkazmi. Komunikujte s nimi ako s rovnocennými partnermi a Vaše riadenie nech je viac o službe pre nich – vytvárajte im podmienky, ktoré sú výsledkom vzájomnej dohody. Trvajte na dodržiavaní firemných hodnôt, kde ste pre nich príkladom, ako ich majú brať vážne. A dôverujte im, majú právo aj na chyby a omyly.

Keď som bol mladý vedúci /teraz manažér/ boli aj medzi nami takí, ktorí využili čo sa dalo, riadili stavbu domu z práce, venovali sa organizovaniu svojich koníčkov a mnohí odchádzali z práce keď „padla“.

Teda moja skúsenosť jasne hovorí, že mladí manažéri nie sú o nič drzejší a lenivší ako sme boli my v porovnaní s našimi rodičmi. Sú proste iní, meniť ich na náš obraz nie je cestou k úspechu. Že sa vo vzťahu k nim musíme zmeniť my starší? Vlastne nemusíme sa...prežitie nie je povinné.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 578
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 26 750
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 007
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 467
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 850
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 802
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 4 713
  10. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 219

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

SVET

Našli sa časti tela novinára Chášukdžího, tvrdí Sky News

Prokurátor ani turecký prezident o nájdenom tele nehovoria.

Neprehliadnite tiež

Na uhlie dopláca každý, nielen na účte za elektrinu

Dotácia na uhlie na rok 2018 vzrástla na 115 miliónov eur

Bez istenia vysoko nad zemou

Kúsok belgickej skupiny Puppet factory

Antikvariát v centre, sklad v paneláku na 11. poschodí

Od internetového akntikvariátu ku kamennej predajni.

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.