Mladí sú drzí a leniví! Naozaj?

Mladí manažéri nie sú o nič drzejší a lenivší, ako sme boli my v porovnaní s našimi rodičmi

Pred dvomi týždňami bola v TRENDE rozoberaná zaujímavá téma – DRZÍ a LENIVÍ, teda patrilo to mladým, ktorí nastupujú do pracovného procesu. V Trend Barometeri bola nám, TOP manažérom, daná otázka: či je nastupujúca generácia lenivšia ako tie predchádzajúce. Až 40 percent si z nich myslí, že áno. Šokujúce? Pre mňa áno..., že až tak veľa kapitánov slovenského biznisu si to myslí. Prečo som ja odpovedal, že rozhodne nie je lenivšia?

Otvorene hovorím, že v čase keď som bol vo výkonnej funkcii, tak som veľa času venoval mladým a dosť často sme mali rozdielne stanoviská. Bol som s nimi v priamom kontakte na „mojich“ projektoch, ale aj ako „šéf“ som riešil problémy „zdola“. Sú iní – často sme konštatovali. Nie vždy sa nám darilo mladých udržať a nebolo to len o plate. Mnohokrát som konštatoval – škoda, že odchádza. Bola to škoda pre firmu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz ako biznis kouč som v kontakte s mladými manažérmi a mám k nim podstatne dôvernejší vzťah. Tým, že sú to  zamestnanci iných firiem, dovolím si povedať, že mám nadhľad. Mám vzácnu možnosť poznať ich postoje a problémy so „šéfmi“, teraz im rozumiem viac, ale chápem aj postoj ich „šéfov“. V situácii kouča som pochopil mnohé, čo mi v minulosti bolo skryté.

Teraz som aj vlastník alebo spoluvlastník firiem a som v kontakte so „šéfmi mojich firiem“. Sú to mladí ľudia. Sú plne zodpovední za chod firmy, musia rešpektovať firemné hodnoty a odsúhlasené pravidlá komunikácie s vlastníkmi, presadzujú si svoje predstavy a riadia svoje kolektívy.

No a nakoniec som otec troch pracovne úspešných dcér. Dve z nich robia vo významných nadnárodných firmách. Mám teda možnosť občas si vypočuť ich názory a poznať ich životné prioriy.

Tieto štyri polohy vzťahu k mladej generácii mi formujú môj pohľad.

Mladí nastupujúci manažéri majú podstatne širší rozhľad najmä vďaka informáciám a kontaktom so svetom. Majú inú kvalitu vzdelania /nechcem tým povedať, že s našim školstvom je všetko v najlepšom poriadku/. Vyrastali a žijú v úplne inom prostredí ako my, sloboda v rozhodovaní je pre nich vysokou prioritou. Sú v prostredí globálne operujúcich firiem a aj keď pracujú vo firmách slovenských vlastníkov musia to rešpektovať. Sú tým sebavedomejší a logicky majú iné životné priority. Sú teda iní a neplatia na nich rovnaké prístupy ako na našu generáciu.

Mladí chcú mať zaujímavú robotu, chcú byť profesionáli a chcú mať pocit uznania. Jednoznačne sa chcú podielať na  rozhodovaní o tom, čo a ako majú robiť, veď aj tu chcú mať pocit slobody, v ktorej vyrastali. Chcú mať dobré podmienky pre prácu. Majú však podstatne širšie mimopracovné priority. Starostlivosť o rodinu nie je len o hmotnom zaistení, chcú mať čas na svoje deti a partnerov. Majú svoje komunity a koníčky. Chcú mať život /a je im umožnené ho mať/ podstatne pestrejší a práca je pre nich dôležitým ale nie jediným záujmom.

A čo teda s nimi ? V dnešnej polohe ako šéf môžem zúročiť svoje skúsenosti. A najmä si to aj vyskúšať vo svojich firmách.

Moja rada znie - zmeňte k nim prístup, aj keď ten „váš“ vás doviedol k úspechu. Riaďte ich viac cieľmi, ktoré chcete aby dosiahli, nie príkazmi. Komunikujte s nimi ako s rovnocennými partnermi a Vaše riadenie nech je viac o službe pre nich – vytvárajte im podmienky, ktoré sú výsledkom vzájomnej dohody. Trvajte na dodržiavaní firemných hodnôt, kde ste pre nich príkladom, ako ich majú brať vážne. A dôverujte im, majú právo aj na chyby a omyly.

Keď som bol mladý vedúci /teraz manažér/ boli aj medzi nami takí, ktorí využili čo sa dalo, riadili stavbu domu z práce, venovali sa organizovaniu svojich koníčkov a mnohí odchádzali z práce keď „padla“.

Teda moja skúsenosť jasne hovorí, že mladí manažéri nie sú o nič drzejší a lenivší ako sme boli my v porovnaní s našimi rodičmi. Sú proste iní, meniť ich na náš obraz nie je cestou k úspechu. Že sa vo vzťahu k nim musíme zmeniť my starší? Vlastne nemusíme sa...prežitie nie je povinné.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
          2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
          3. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
          4. Keď Slováci krotia morský vietor
          5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
          6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
          7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
          8. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
          9. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
          10. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
          1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
          2. Keď Slováci krotia morský vietor
          3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
          4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
          5. Do we have "Sagans" in language education?
          6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
          7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
          8. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
          9. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
          10. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
          1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 068
          2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 21 556
          3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 785
          4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 6 092
          5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 756
          6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 027
          7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 158
          8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 874
          9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 004
          10. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 1 967

          Hlavné správy zo Sme.sk

          KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

          Na východe je veselo. Len dokedy

          Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

          KOMENTÁRE

          Katastrofa: Nikdy nebolo lepšie

          Samotné fakty na víťazstvo nad populistami a demagógmi nestačia.

          Píše Kristián Blaškovič - Fórum

          Čím prekvapí Kim na stretnutí s Trumpom?

          Kim sa chce vrátiť medzi svetových politikov ako ich rovnocenný partner.

          DOMOV

          Mazurek učil európskych extrémistov slušnosti

          Strana združujúca európskych extrémistov mala cez víkend snem.

          Neprehliadnite tiež

          Mladý podnikateľ chce preraziť na trh jemne praženou kávou

          „Keď kávu veľmi prepražíte, stratí sa jej ovocná vôňa a bude len horká,“ tvrdí Peter Szabó, zakladateľ pražiarne kávy Coffeein zo Šiah. V rodinnej firme sa remeslu venuje už niekoľko rokov.

          Čakanie na kuriéra sa stáva minulosťou. Drony ho však nenahradia

          Zásielka na druhý deň od objednania, jej online sledovanie, donáška presne na hodinu, to sú len niektoré z inovatívnych služieb.

          Firma, ktorá stavila na inovácie

          V šiestich rokoch predával starej mame kávu, ktorú urobil u nej doma. CulCharge nie je prvý projekt, na ktorom v živote pracoval. Viktor Reviliak sa stal víťazom súťaže Mladý inovatívny podnikateľ 2017.

          Kolektívne investovanie je zaujímavé aj pre veľkých hráčov v biznise

          Vyzbierať peniaze na nové cédečko či film. Takto sa na internete začalo kolektívne investovanie crowdfunding.

          Banky obmedzia pôžičky nielen na byty, ale aj autá

          V súvislosti s reguláciou maximálneho zadlženia sa najčastejšie spomínajú limity na hypotéky, ale v skutočnosti sa obmedzenia dotknú predovšetkým inej spotreby na dlh.