Drahá a dlhá... skúsenosť

Čo ma straší a fascinuje zároveň

Nedávno mi môj známy, s ktorým občas v debatách o (tom krásnom) svete financií prichádzame na rôzne súvislosti, povedal, že čínsky znak na pomenovanie krízy je spojením dvoch slov nebezpečenstvo a príležitosť. Nie je to pritom v čínštine žiadna novinka. Darmo, svet Ďalekého východu je o niečo starší a skúsenejší než ten západný. Výstižnejší zároveň. Význam nebezpečenstva je pri dnešnom stave sveta pochopiteľný. Ale hľadať príležitosť v bahne problémov je, samozrejme, pre vyvolených. Mohli by sme mudrovať, že stačí mať otvorené oči, ísť proti prúdu, odvážnejšie riskovať, hľadať nové možnosti, pokúšať biznis a tváriť sa nekonvenčne. Výhercov z dodatkového čísla krízy však nakoniec nebude nikdy viac než porazených. Finančník Karel Janeček, s ktorým nedávny rozhovor vyvolal vlnu protichodných názorov, tvrdí: „Je to prosté. Funguje to tak, že aby vyhral v kríze jeden, musia prehrať ďalší piati.“ Napriek tomu, fascinuje ma to a straší zároveň. Fascinuje, že tí Číňania vedia o princípe krízy zase o niečo viac a najmä dlhšie. Straší to, že kým my zo Západu len začíname poznávať peniaze, oni už vedia, ako na tom zarobiť.

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 371
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 230
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 606
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 186
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 557
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 404
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 331
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 123
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 085
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 003

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

Neprehliadnite tiež

Od Pokémonu k inteligentným okuliarom v smartfóne

Hra Pokémon GO ukázala, že budúcnosť je už tu. Rozšírenú realitu si môže užiť každý, stačí k tomu smartfón, a tak marketéri už poškuľujú po novom mocnom nástroji.

Ako si Nová cvernovka na seba zarobila

Cvernovkári sa v ich novej budove bývalej strednej školy na Račianskej ulici už udomácnili a za rok sa dostali k udržateľnému modelu financovania.

Developer, ktorý sa špecializuje na dostupné bývanie

Preslávili ich bratislavské Tri veže. Dnes stavajú novú mestkú štvrť Slnečnice v Petržalke. O význach pre developerov sa Profit zhováral so Štefanom Belešom, šéfom spoločnosti Cresco.

V jednom berlínskom hosteli sa spí na území Severnej Kórey

City Hostel Berlin v diplomatickej štvrti Berlína vybudovali a prevádzkujú Severokórejci na pôde veľvyslanectva KĽDR. Turisti o tom zväčša nevedia.