Zo sušienky čokoláda, z prachov zasa iba prachy

O umení sebaklamu, alebo Ako nás Japonci zasa precikali

Hovorí sa, že diplomacia je umenie poslať niekoho do zadku tak, aby sa na tú cestu tešil. To nenájdete v slovníku pojmov, ani cez vyhľadávač. Len sa to hovorí, preto je to asi o niečo pravdivejšie ako sa píše v knihách.

Kedysi na škole mi zvykli hovoriť, že diplomatickým správaním sa väčšinou nič nepokazí. Potom som sa naučil, že mnohé ani nevyrieši, akurát postavenie dvoch po takejto diplomatickej konverzácii je na konci trochu iné než na jej začiatku. Jednoducho, to čo vravím, nemusí byť to čo myslím a opačne.

Článok pokračuje pod video reklamou

Do tohto princípu mi na konci jedného pracovného dňa vtrhne skvostná správa: Japonskí študenti predstavili zariadenie, ktoré dokáže dať obyčajnej sušienke chuť čokolády alebo syra – výhradne čuchovými a zrakovými vnemami, prostredníctvom špeciálnych okuliarov. Zase tí snaživí Japonci, furt chcú predbehnúť dobu.  Znamená to jedno, klamať možno aj vnemovo, nielen slovne.

Prvé ružové okuliare tak skutočne existujú. Niekto na diplomatickom princípe zavedie nový patent, iný pridá cent na jeho zavedenie do výroby, ďalší sa chytí rozšírenia na trh a jeho kamarát spoza oceánu expanduje výrobok do sveta. Marketing si nová vec vytvorí už sama, kto by predsa nechcel klamať sám seba, najmä keď z prázdneho rožku je behom chvíle vopcháčik, ako najnovšie slovenčina pomenúva hot-dog.

Novinka už medzičasom vyvolala nepríčetný nákupný ošiaľ, okrem Japonska aj v Amerike. A pán od Jablka už rozmýšľa, ako okuliare napasovať do tabletu. Japonskí študenti, medzičasom už vlastne absolventi, rátajú prvé milióny v tržbách a kamarát, čo im na to požičal peniaze, prehadzuje z kopy na kopu desiatky miliónov. Milióny ľudí už klamú vlastné  vnemy a iní rozmýšľajú ako pri diéte oklamať aj hlad. Nebudú prví, niektorým to napadlo už s vydaním tejto správy. Kolotoč už beží sám, je to dnes priam rovnaké umenie ako to diplomatické.

Ale čo narobíme, keď je odteraz už také ľahké dať trebárs aj euru vôňu doláru. Pardon, to vlastne nepôjde. Prachy smrdia vždy krásne rovnako.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 401
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 518
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 19 719
  4. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 10 071
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 9 322
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 7 632
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 5 009
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 3 537
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 3 454
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 376