Hodnotenie pre exhibicionistu: jedna mínus

Pre ľavohemisférových čitateľov je to zhruba 85 percent. Moja stávka s Jackom Canfieldom (28)

Tak už prišiel na psa mráz. Hodnotenie. Konkrétne mojej ročnej práce v stávke (na diaľku) s Jackom Canfieldom.

Iba na okraj, nedávno ma lektor jedného kurzu osobnostného rozvoja (radšej ho ani nebudem menovať) vyhodnotil ako exhibicionistu, čo v tom slušnejšom vyjadrení znamená osobu okázalo vystupujúcu na verejnosti. Tuším sa aj celkom trafil (dúfam ale, že nemyslel takého exhibicionistu, čo chodí po parku iba v „baloňáku“ a ponožkách :-) ). Ale aspoň mali ostatní účastníci seminára o zábavu postarané. Mimochodom, aj v súvislosti so stávkou s J. Canfieldom ma viacerí ľudia považujú za exhibicionistu. Vravia, že oni by sa takto naplno nevedeli „odhaľovať“.

Článok pokračuje pod video reklamou

A ešte na jedno hodnotenie si dobre pamätám – keď som bol na vojne v Chebe ako jediný „záklaďák“ v Karlovarskej divízii vyhodnotený za najlepšieho náčelníka výstrojnej služby. „Gumáci“ (teda vojaci z povolania) mi to závideli a dali mi to potom riadne vyžrať. Dokonca sa za mnou na útvare stavil aj jeden generál zo Západného vojenského okruhu a akože za odmenu ma zobral na prechádzku po meste s cieľom, aby som to podpísal. Už by som sa druhýkrát toľko nesnažil. :-)

Ale naspäť na vážnejšiu nôtu. Priznám sa, myslel som si, že to s mojimi cieľmi dopadne horšie. Veď viete, ako to je, keď sa človek do niečoho pustí s veľkou vervou, ale elán postupne upadá a upadá. Takže tu je moje úprimné vyhodnotenie:

1. V súčinnosti s mojimi kolegami zvýšim trojnásobne počet unikátnych návštevníkov na našej domovskej stránke www.eprofit.sk, čo by malo byť zhruba 75-tisíc ľudí mesačne.

Za pozitívum považujem, že sa nám v Profite (v súčasnosti som už tri mesiace v Trende) podarilo rozhýbať webovú stránku a pribudli, aspoň podľa mňa, zaujímavé blogy. Bohužiaľ pri koncipovaní tohto cieľa som si celkom neuvedomil, že profiťácka stránka nie je prioritou trenďáckeho webu. Ale aj tak považujem za úspech, že sa týždenný počet unikátov na stránke zvýšil zhruba dvojnásobne, zo 7- až 8-tisíc na 14- a 16-tisíc. Raz sa dokonca vyšplhal k hranici 20-tisíc. Na mesačnej úrovni to bývalo zhruba 35-tisíc unikátnych návštevníkov

2. Obmedzím počet vyfajčených cigariet na polovicu (maximálne 12 kusov denne).

Tak tu sa potrebujem výrazne prechváliť. Od 2. januára tohto roka som abstinujúci fajčiar, čo v ľudskej vrave znamená, že nefajčím. Výrazné abstinenčné problémy u mňa pominuli zhruba po štvrťroku. Občas, keď som s partiou v niektorom z početných bratislavských pohostinských zariadení, požiadam niektorú z príslušníčiek nežného pohlavia, aby mi „urobila dobre“. :-)   V preklade to znamená, aby na mňa vydýchla ten (stále) úžasne voňajúci tabakový dym. Taký malý fetiš. :twisted:

3. Zabehnem polmaratón a v inom termíne prejdem za jeden deň 50-kilometrovú trasu lesným terénom.

Tak, ani som v to nedúfal a aj napriek zdravotným prekážkam zo začiatku roka, som absolvoval oboje. Priznávam, že skôr silou vôle, natrénované na takéto dlhé trasy som naozaj nemal, aj keď športujem pomerne pravidelne. V priemere zhruba tri až štyrikrát týždenne, ale behávam trate do päť kilometrov. Chôdzu na 50 kilometrov som zvládol v apríli a polmaratón koncom októbra. Na neďalekom ihrisku som si „hodil“ 66 okruhov po 320 metrov a trvalo mi to zhruba 2 hodiny a 40 minút (viem, viem, neporovnávajte ma so svetovými tabuľkami :-) ). Posledných päť kilometrov bolo dosť krutých, prišlo zopár kŕčov do svalov, ktoré som predtým azda ani nepoznal, a tak som striedal beh s chôdzou. Zúboženú fotografiu, ktorú mi v cieli urobil na mobil môj kamarát, teraz všade ukazuje ako odstrašujúci príklad v rámci svojej antibežeckej kampane. 8-O

Inak, pochválim sa, od septembra chodím raz za týždeň plávať s otužilcami na jazero Zlaté piesky a dosť sa na to vždy teším (a keď ma potom /hodnú/ chvíľu trasie, vždy si predstavujem, ako by asi reagovali policajti, keby ma takého trasľavého zastavili za volantom, psycho ;-) ). Dnes ráno to už bol dosť adrenalín, vzduch bol okolo nuly a voda mala 4,5 stupňa Celzia, takže som pobyt vo vode skrátil zhruba na šesť minút. Predtým som sa „čvachtal“ aj vyše pätnásť minút.

4. Zvládnem angličtinu na jednoduchej komunikačnej úrovni (naučím sa 2 500 slovíčok a 500 bežných fráz).

Ani si neviete predstaviť, ako ma tá angličtina často nebaví a pomaly sa na mňa lepí. Vôbec mi nepripadá ako prirodzená reč, ja mám v uchu skôr tie krásne spevavé slovanské jazyky. Ale podľa mňa som cieľ splnil, už by som sa v anglicky hovoriacom prostredí naozaj nestratil. Výučbu angličtiny som začal klasickým bifľovaním slovíčok a výrazov, neskôr som prešiel skôr na počúvanie CD-čiek či na pozeranie filmov v originálnom znení s titulkami. Veľmi by mi asi pomohol pobyt v anglicky hovoriacej krajine, alebo nejaká pekná osobná učiteľka tohto jazyka... :-)

5. Naučím sa naspamäť hrať na gitare a spievať sto pesničiek a zložím tri nové pesničky.

Toto ma zasa nesmierne bavilo a veľmi som sa pri tom zrelaxoval. Mám takú zvláštnu úchylku, že keď mi je smutno, zahrám a zaspievam si zopár pomalých pesničiek zväčša s hĺbavými smutnými textami a hneď mi pritom duša pookreje a je mi veselšie. Často ľutujem, že som sa v živote nevybral na dráhu folkového speváka, To by ma fakt napĺňalo.

Takže resumé – sto pesničiek by som dnes buď spamäti, alebo s miernou pomocou spevníka zvládol. Bohužiaľ, sklamala ma moja textová kreativita, takže som dokončil iba jednu, už rozpracovanú pieseň. Volá sa Bývali sme spolu a je spolovice v slovenčine a spolovice v češtine. Je o popretŕhaných slovensko-českých vzťahoch, ktoré sa v ale poslednom období výrazne zlepšujú. A navyše sú rovnocennejšie ako v minulosti, mnohí Česi nás už nepovažujú iba za svojich mladších bratov. Na ďalšie dve piesne som zložil melódiu (akože inak, od clivej molovej tóniny), takže majú aj príznačný „optimistický“ názov – Temnota zlá a Keď srdce bolí. Zasa sa budem veseliť! :-)

Ďalšie dva ciele som bližšie nešpecifikoval, ale stručne sa k ním vyjadrím:

6. Týka sa dočistenia a rozvoja mojich vzťahových otázok.

Tak tu som absolvoval fakt očistu voči svojmu najbližšiemu okoliu i sám voči sebe. A zistil som, že spoznávanie a čistenie vzťahu samého k sebe bolí najviac. Ten, kto sa do toho pustil a je k sebe úprimný, to určite pozná.

7. Týka sa oblasti môjho osobnostného rozvoja.

Išlo tu najmä o môj osobnostný rozvoj v oblasti motivačného a life manažmentu a tiež psychológie osobnosti. To sú sféry, ktoré ma veľmi zaujímajú a azda by som ich chcel v budúcnosti viac rozvinúť aj na profesionálnej úrovni. Mohol som tomu dať aj o niečo viac.

Inak, ak by som mal pre mozgovo ľavohemisférových (teda zväčša logicky uvažujúcich) čitateľov kvantitatívne zhodnotiť svoje ročné pôsobenie s stávke s Jackom Canfieldom, odhadol by som to na 85-percentné plnenie a sám by som si dal známku jedna mínus skôr bližšiu k dvojke. Ale nesmierne ma teší, že som začal niektoré veci robiť pravidelne, lebo iba tak sa človek (pokiaľ sa nenarodí ako génius) prepracuje k majstrovstvu.

Na dnes už naozaj stačí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 847
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 461
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 436
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 685
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 173
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 573
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 041
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 567
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 750
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 450

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Sagan je v úniku, vyhral šprintérsku prémiu

Sledujte online prenos s nami.

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Trump je tým najhorším spojením Danka s Gašparovičom

Metafory zlyhávajú.

Neprehliadnite tiež

Leszek Balcerowicz: V Poľsku sa v ostatných rokoch objavili pokusy o zvrátenie reforiem a to je veľmi nebezpečné

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko. Tvrdí to Leszek Balcerowicz, poľský profesor ekonómie a autor radikálnych reforiem zo začiatku deväťdesiatych rokov.

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.