Nenechajte sa zdebilizovať, odkazuje Ivo Toman

Len optimizmus neurobí z chudáka boháča. Moja stávka s Jackom Canfieldom (24)

Ivo Toman je zvláštny chlapík. Hoci sa osobne domnieva, že je odborníkom najmä na marketing a PR, ľudia si ho zaškatuľkovali ako motivátora. Prijal to a už sa nesnaží nikoho presvedčiť o opaku. Tvrdí totiž, že je dôležité, aby mal človek, ktorý ide v živote za úspechom, nejakú konkrétnu nálepku. Dokonca si myslí, že nie je potrebné, aby bola táto nálepka pravdivá. „Pre verejnosť je dôležitá len nálepka, nie pravda. Akú nálepku majú spoločnosti McDonald´s a Microsoft u aktivistov proti globalizácii?“ pýta sa. A predsa sú lídrami vo svojich segmentoch na trhu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dá sa povedať, že I. Toman predviedol 21. mája v Bratislave na česko-slovenské pomery celkom slušne prepracovanú šesťhodinovú šou, s akou sa tu neprezentovali ani Jack Canfield či Brian Tracy. Ivo totiž rád šokuje a to, čo si myslí, podáva bez servítky. Ako jeden z mála motivátorov verejne vyhlasuje, že nie každý môže byť úspešný. Dokonca iba veľmi malá časť populácie. Väčšina ľudí sa podľa neho necháva zdebilizovať. Tento pojem chápe ako znižovanie potreby ľudí presadiť sa, alebo znižovanie snahy ľudí zlepšiť si svoje životné podmienky.

Vo svojej novej knihe s príznačným názvom O úspechu doslova píše: „Ide o to dať ľuďom jedlo a zábavu. Oni potom budú mať menší záujem odstaviť súčasnú elitu od moci. Už v starom Ríme platilo chlieb a hry. Ako je to dnes? Rovnako. Len je to prepracovanejšie. V diktatúrach je nesloboda, cenzúra a debilizácia. V demokraciách ešte väčšia debilizácia.“ Ivo napokon prichádza z prekvapujúcim záverom: „Neúspešní ľudia sa nechajú zdebilizovať! Úspešní sa zdebilizovať nenechajú a, naopak, dokážu zdebilizovať masy!“ Úspešní ľudia podľa neho buď vedú dav, alebo idú úplne mimo neho.

Za mohutné nástroje debilizácie považuje tento kouč zbulvarizované médiá, reklamu, propagandu či psychológiu davu. Silnou kávou pre viacerých účastníkov tejto motivačnej šou bolo, keď k spomínaným zdrojom pridal I. Toman aj náboženstvo a ezoteriku. Jeho slová o tom, že náboženská debilizácia sa využíva na manipuláciu ľudí, politický boj i k skutočným vojnám, zdvihli zo stoličiek mojich susedov –  tridsiatnikov, zrejme manželský pár, a ich miesta ostali do konca prednášky neobsadené. Takže už ani nepočuli ďalšiu myšlienku motivátora, keď prirovnal pozitívne reči k pozitívnym prdom. Ivo tvrdí, že nemá nič proti pozitívnemu mysleniu, práve naopak, ale len „optimizmus neurobí z chudáka boháča len preto, že si to on praje.“

Za jeden z nástrojov, ktorý vedie k úspechu, označuje I. Toman aj public relations. Podľa neho musí človek, ktorý chce preraziť, vždy nejako zaujať. Drží sa hesla, že kto chce upútať pozornosť, potrebuje čo najmenej konkurentov. Aj preto napríklad svoje knihy i ďalšie produkty vydáva vtedy, keď je inzertne uhorková sezóna, teda najmä v lete či tesne po Vianociach.

I. Toman tým, že rád šokuje, sa zrejme drží aj ďalšej zo svojich rád: „Prepojenie publicity s reklamou výsledný efekt znásobí. Dokonca sa udáva, že spojenie reklamy a rozruchu zvýši účinnosť reklamy až desaťnásobne.“ Nuž, azda aj preto je tento motivátor jedným z najpredávanejších autorov na území bývalého Československa. Vie okolo seba spraviť poriadny rozruch a podľa niekoľkotisícovej účasti na jeho šou možno usudzovať, že má aj silný trhový potenciál.

O Ivovi Tomanovi si môžeme myslieť čokoľvek. Jedno mu však nemožno uprieť. A to, že rozbíja bašty zastaraného myšlienkového konzervativizmu a svojimi nečakanými a často kontroverznými názormi núti človeka rozmýšľať a pozrieť sa na veci aj z inej strany. A určite je na ňom cenné aj to, že sa dokázal vzoprieť osudu svojej viditeľnej a počuteľnej choroby a povýšiť ju dokonca na svoju „nespravodlivú“ výhodu.

A myšlienka, ktorá ma na prednáške najviac zaujala? „Človeka nikdy neuštve osud, človek sa uštve sám.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 514
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 552
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 20 496
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 10 519
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 8 721
  6. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 7 444
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 4 254
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 3 829
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 3 807
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 556