Nenechajte sa zdebilizovať, odkazuje Ivo Toman

Len optimizmus neurobí z chudáka boháča. Moja stávka s Jackom Canfieldom (24)

Ivo Toman je zvláštny chlapík. Hoci sa osobne domnieva, že je odborníkom najmä na marketing a PR, ľudia si ho zaškatuľkovali ako motivátora. Prijal to a už sa nesnaží nikoho presvedčiť o opaku. Tvrdí totiž, že je dôležité, aby mal človek, ktorý ide v živote za úspechom, nejakú konkrétnu nálepku. Dokonca si myslí, že nie je potrebné, aby bola táto nálepka pravdivá. „Pre verejnosť je dôležitá len nálepka, nie pravda. Akú nálepku majú spoločnosti McDonald´s a Microsoft u aktivistov proti globalizácii?“ pýta sa. A predsa sú lídrami vo svojich segmentoch na trhu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dá sa povedať, že I. Toman predviedol 21. mája v Bratislave na česko-slovenské pomery celkom slušne prepracovanú šesťhodinovú šou, s akou sa tu neprezentovali ani Jack Canfield či Brian Tracy. Ivo totiž rád šokuje a to, čo si myslí, podáva bez servítky. Ako jeden z mála motivátorov verejne vyhlasuje, že nie každý môže byť úspešný. Dokonca iba veľmi malá časť populácie. Väčšina ľudí sa podľa neho necháva zdebilizovať. Tento pojem chápe ako znižovanie potreby ľudí presadiť sa, alebo znižovanie snahy ľudí zlepšiť si svoje životné podmienky.

Vo svojej novej knihe s príznačným názvom O úspechu doslova píše: „Ide o to dať ľuďom jedlo a zábavu. Oni potom budú mať menší záujem odstaviť súčasnú elitu od moci. Už v starom Ríme platilo chlieb a hry. Ako je to dnes? Rovnako. Len je to prepracovanejšie. V diktatúrach je nesloboda, cenzúra a debilizácia. V demokraciách ešte väčšia debilizácia.“ Ivo napokon prichádza z prekvapujúcim záverom: „Neúspešní ľudia sa nechajú zdebilizovať! Úspešní sa zdebilizovať nenechajú a, naopak, dokážu zdebilizovať masy!“ Úspešní ľudia podľa neho buď vedú dav, alebo idú úplne mimo neho.

Za mohutné nástroje debilizácie považuje tento kouč zbulvarizované médiá, reklamu, propagandu či psychológiu davu. Silnou kávou pre viacerých účastníkov tejto motivačnej šou bolo, keď k spomínaným zdrojom pridal I. Toman aj náboženstvo a ezoteriku. Jeho slová o tom, že náboženská debilizácia sa využíva na manipuláciu ľudí, politický boj i k skutočným vojnám, zdvihli zo stoličiek mojich susedov –  tridsiatnikov, zrejme manželský pár, a ich miesta ostali do konca prednášky neobsadené. Takže už ani nepočuli ďalšiu myšlienku motivátora, keď prirovnal pozitívne reči k pozitívnym prdom. Ivo tvrdí, že nemá nič proti pozitívnemu mysleniu, práve naopak, ale len „optimizmus neurobí z chudáka boháča len preto, že si to on praje.“

Za jeden z nástrojov, ktorý vedie k úspechu, označuje I. Toman aj public relations. Podľa neho musí človek, ktorý chce preraziť, vždy nejako zaujať. Drží sa hesla, že kto chce upútať pozornosť, potrebuje čo najmenej konkurentov. Aj preto napríklad svoje knihy i ďalšie produkty vydáva vtedy, keď je inzertne uhorková sezóna, teda najmä v lete či tesne po Vianociach.

I. Toman tým, že rád šokuje, sa zrejme drží aj ďalšej zo svojich rád: „Prepojenie publicity s reklamou výsledný efekt znásobí. Dokonca sa udáva, že spojenie reklamy a rozruchu zvýši účinnosť reklamy až desaťnásobne.“ Nuž, azda aj preto je tento motivátor jedným z najpredávanejších autorov na území bývalého Československa. Vie okolo seba spraviť poriadny rozruch a podľa niekoľkotisícovej účasti na jeho šou možno usudzovať, že má aj silný trhový potenciál.

O Ivovi Tomanovi si môžeme myslieť čokoľvek. Jedno mu však nemožno uprieť. A to, že rozbíja bašty zastaraného myšlienkového konzervativizmu a svojimi nečakanými a často kontroverznými názormi núti človeka rozmýšľať a pozrieť sa na veci aj z inej strany. A určite je na ňom cenné aj to, že sa dokázal vzoprieť osudu svojej viditeľnej a počuteľnej choroby a povýšiť ju dokonca na svoju „nespravodlivú“ výhodu.

A myšlienka, ktorá ma na prednáške najviac zaujala? „Človeka nikdy neuštve osud, človek sa uštve sám.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 604
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 295
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 922
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 094
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 257
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 725
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 969
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 583
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 752
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 355

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Leszek Balcerowicz: V Poľsku sa v ostatných rokoch objavili pokusy o zvrátenie reforiem a to je veľmi nebezpečné

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko. Tvrdí to Leszek Balcerowicz, poľský profesor ekonómie a autor radikálnych reforiem zo začiatku deväťdesiatych rokov.

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.