Nenechajte sa zdebilizovať, odkazuje Ivo Toman

Len optimizmus neurobí z chudáka boháča. Moja stávka s Jackom Canfieldom (24)

Ivo Toman je zvláštny chlapík. Hoci sa osobne domnieva, že je odborníkom najmä na marketing a PR, ľudia si ho zaškatuľkovali ako motivátora. Prijal to a už sa nesnaží nikoho presvedčiť o opaku. Tvrdí totiž, že je dôležité, aby mal človek, ktorý ide v živote za úspechom, nejakú konkrétnu nálepku. Dokonca si myslí, že nie je potrebné, aby bola táto nálepka pravdivá. „Pre verejnosť je dôležitá len nálepka, nie pravda. Akú nálepku majú spoločnosti McDonald´s a Microsoft u aktivistov proti globalizácii?“ pýta sa. A predsa sú lídrami vo svojich segmentoch na trhu.

Dá sa povedať, že I. Toman predviedol 21. mája v Bratislave na česko-slovenské pomery celkom slušne prepracovanú šesťhodinovú šou, s akou sa tu neprezentovali ani Jack Canfield či Brian Tracy. Ivo totiž rád šokuje a to, čo si myslí, podáva bez servítky. Ako jeden z mála motivátorov verejne vyhlasuje, že nie každý môže byť úspešný. Dokonca iba veľmi malá časť populácie. Väčšina ľudí sa podľa neho necháva zdebilizovať. Tento pojem chápe ako znižovanie potreby ľudí presadiť sa, alebo znižovanie snahy ľudí zlepšiť si svoje životné podmienky.

Vo svojej novej knihe s príznačným názvom O úspechu doslova píše: „Ide o to dať ľuďom jedlo a zábavu. Oni potom budú mať menší záujem odstaviť súčasnú elitu od moci. Už v starom Ríme platilo chlieb a hry. Ako je to dnes? Rovnako. Len je to prepracovanejšie. V diktatúrach je nesloboda, cenzúra a debilizácia. V demokraciách ešte väčšia debilizácia.“ Ivo napokon prichádza z prekvapujúcim záverom: „Neúspešní ľudia sa nechajú zdebilizovať! Úspešní sa zdebilizovať nenechajú a, naopak, dokážu zdebilizovať masy!“ Úspešní ľudia podľa neho buď vedú dav, alebo idú úplne mimo neho.

Za mohutné nástroje debilizácie považuje tento kouč zbulvarizované médiá, reklamu, propagandu či psychológiu davu. Silnou kávou pre viacerých účastníkov tejto motivačnej šou bolo, keď k spomínaným zdrojom pridal I. Toman aj náboženstvo a ezoteriku. Jeho slová o tom, že náboženská debilizácia sa využíva na manipuláciu ľudí, politický boj i k skutočným vojnám, zdvihli zo stoličiek mojich susedov –  tridsiatnikov, zrejme manželský pár, a ich miesta ostali do konca prednášky neobsadené. Takže už ani nepočuli ďalšiu myšlienku motivátora, keď prirovnal pozitívne reči k pozitívnym prdom. Ivo tvrdí, že nemá nič proti pozitívnemu mysleniu, práve naopak, ale len „optimizmus neurobí z chudáka boháča len preto, že si to on praje.“

Za jeden z nástrojov, ktorý vedie k úspechu, označuje I. Toman aj public relations. Podľa neho musí človek, ktorý chce preraziť, vždy nejako zaujať. Drží sa hesla, že kto chce upútať pozornosť, potrebuje čo najmenej konkurentov. Aj preto napríklad svoje knihy i ďalšie produkty vydáva vtedy, keď je inzertne uhorková sezóna, teda najmä v lete či tesne po Vianociach.

I. Toman tým, že rád šokuje, sa zrejme drží aj ďalšej zo svojich rád: „Prepojenie publicity s reklamou výsledný efekt znásobí. Dokonca sa udáva, že spojenie reklamy a rozruchu zvýši účinnosť reklamy až desaťnásobne.“ Nuž, azda aj preto je tento motivátor jedným z najpredávanejších autorov na území bývalého Československa. Vie okolo seba spraviť poriadny rozruch a podľa niekoľkotisícovej účasti na jeho šou možno usudzovať, že má aj silný trhový potenciál.

O Ivovi Tomanovi si môžeme myslieť čokoľvek. Jedno mu však nemožno uprieť. A to, že rozbíja bašty zastaraného myšlienkového konzervativizmu a svojimi nečakanými a často kontroverznými názormi núti človeka rozmýšľať a pozrieť sa na veci aj z inej strany. A určite je na ňom cenné aj to, že sa dokázal vzoprieť osudu svojej viditeľnej a počuteľnej choroby a povýšiť ju dokonca na svoju „nespravodlivú“ výhodu.

A myšlienka, ktorá ma na prednáške najviac zaujala? „Človeka nikdy neuštve osud, človek sa uštve sám.“

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 273
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 001
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 800
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 290
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 883
  6. Kam do tepla v januári? 2 543
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 304
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 199
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 485
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 448

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

Neprehliadnite tiež

Investujte do výskumu. Vráti sa vám to.

Budúcnosť majú firmy, ktoré prinesú aplikácie najmä v oblastiach analýzy dát a umelej inteligencie. Tvrdí to Ornit Shinarová, ktorá v banke Citi v Izraeli vedie akcelerátor rizikového investovania.

V Nórsku nepotrebujete hotovosť. Stačí vám karta či mobil

Peňaženky Nórov či Švédov nie sú plné mincí, ale skôr kariet. Aj tie však z peňaženiek miznú, nahrádzajú ich mobily.

Pracoval na ropnej plošine. Tie peniaze nie sú zadarmo

Z každej strany sa sypú príbehy mladých ľudí, ktorí sú ochotní vzdať sa všetkého, aby zistili, či vedia svoje najväčšie túžby premeniť na skutočnosť. Slovák Andrej Tichý tak urobil v čase, keď to ešte ani zďaleka nebolo trendom.

Ako si vybrať životnú poistku

Pri výbere životného poistenia sa zamerajte na riziká, poistnú sumu, dĺžku a cenu. Životné poistenie je zložitý produkt, aj preto ho poisťovne zatiaľ neponúkajú online.

Manažovala hotely v Afrike, Ázii i v Európe. Teraz šéfuje vo Vysokých Tatrách

„V každom hoteli sú stoly, stoličky, postele. Rozdiel je v ľuďoch. Oni sú najsilnejší kapitál,“ myslí si Kathrin Noll, riaditeľka päťhviezdičkového Grand Hotela Kempinski na Štrbskom Plese.