Nenechajte sa zdebilizovať, odkazuje Ivo Toman

Len optimizmus neurobí z chudáka boháča. Moja stávka s Jackom Canfieldom (24)

Ivo Toman je zvláštny chlapík. Hoci sa osobne domnieva, že je odborníkom najmä na marketing a PR, ľudia si ho zaškatuľkovali ako motivátora. Prijal to a už sa nesnaží nikoho presvedčiť o opaku. Tvrdí totiž, že je dôležité, aby mal človek, ktorý ide v živote za úspechom, nejakú konkrétnu nálepku. Dokonca si myslí, že nie je potrebné, aby bola táto nálepka pravdivá. „Pre verejnosť je dôležitá len nálepka, nie pravda. Akú nálepku majú spoločnosti McDonald´s a Microsoft u aktivistov proti globalizácii?“ pýta sa. A predsa sú lídrami vo svojich segmentoch na trhu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dá sa povedať, že I. Toman predviedol 21. mája v Bratislave na česko-slovenské pomery celkom slušne prepracovanú šesťhodinovú šou, s akou sa tu neprezentovali ani Jack Canfield či Brian Tracy. Ivo totiž rád šokuje a to, čo si myslí, podáva bez servítky. Ako jeden z mála motivátorov verejne vyhlasuje, že nie každý môže byť úspešný. Dokonca iba veľmi malá časť populácie. Väčšina ľudí sa podľa neho necháva zdebilizovať. Tento pojem chápe ako znižovanie potreby ľudí presadiť sa, alebo znižovanie snahy ľudí zlepšiť si svoje životné podmienky.

Vo svojej novej knihe s príznačným názvom O úspechu doslova píše: „Ide o to dať ľuďom jedlo a zábavu. Oni potom budú mať menší záujem odstaviť súčasnú elitu od moci. Už v starom Ríme platilo chlieb a hry. Ako je to dnes? Rovnako. Len je to prepracovanejšie. V diktatúrach je nesloboda, cenzúra a debilizácia. V demokraciách ešte väčšia debilizácia.“ Ivo napokon prichádza z prekvapujúcim záverom: „Neúspešní ľudia sa nechajú zdebilizovať! Úspešní sa zdebilizovať nenechajú a, naopak, dokážu zdebilizovať masy!“ Úspešní ľudia podľa neho buď vedú dav, alebo idú úplne mimo neho.

Za mohutné nástroje debilizácie považuje tento kouč zbulvarizované médiá, reklamu, propagandu či psychológiu davu. Silnou kávou pre viacerých účastníkov tejto motivačnej šou bolo, keď k spomínaným zdrojom pridal I. Toman aj náboženstvo a ezoteriku. Jeho slová o tom, že náboženská debilizácia sa využíva na manipuláciu ľudí, politický boj i k skutočným vojnám, zdvihli zo stoličiek mojich susedov –  tridsiatnikov, zrejme manželský pár, a ich miesta ostali do konca prednášky neobsadené. Takže už ani nepočuli ďalšiu myšlienku motivátora, keď prirovnal pozitívne reči k pozitívnym prdom. Ivo tvrdí, že nemá nič proti pozitívnemu mysleniu, práve naopak, ale len „optimizmus neurobí z chudáka boháča len preto, že si to on praje.“

Za jeden z nástrojov, ktorý vedie k úspechu, označuje I. Toman aj public relations. Podľa neho musí človek, ktorý chce preraziť, vždy nejako zaujať. Drží sa hesla, že kto chce upútať pozornosť, potrebuje čo najmenej konkurentov. Aj preto napríklad svoje knihy i ďalšie produkty vydáva vtedy, keď je inzertne uhorková sezóna, teda najmä v lete či tesne po Vianociach.

I. Toman tým, že rád šokuje, sa zrejme drží aj ďalšej zo svojich rád: „Prepojenie publicity s reklamou výsledný efekt znásobí. Dokonca sa udáva, že spojenie reklamy a rozruchu zvýši účinnosť reklamy až desaťnásobne.“ Nuž, azda aj preto je tento motivátor jedným z najpredávanejších autorov na území bývalého Československa. Vie okolo seba spraviť poriadny rozruch a podľa niekoľkotisícovej účasti na jeho šou možno usudzovať, že má aj silný trhový potenciál.

O Ivovi Tomanovi si môžeme myslieť čokoľvek. Jedno mu však nemožno uprieť. A to, že rozbíja bašty zastaraného myšlienkového konzervativizmu a svojimi nečakanými a často kontroverznými názormi núti človeka rozmýšľať a pozrieť sa na veci aj z inej strany. A určite je na ňom cenné aj to, že sa dokázal vzoprieť osudu svojej viditeľnej a počuteľnej choroby a povýšiť ju dokonca na svoju „nespravodlivú“ výhodu.

A myšlienka, ktorá ma na prednáške najviac zaujala? „Človeka nikdy neuštve osud, človek sa uštve sám.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  2. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  3. Najužitočnejšia appka
  4. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  6. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  7. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  8. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  9. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 28 790
  2. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 550
  3. Najužitočnejšia appka 11 841
  4. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 9 006
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 8 710
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 372
  7. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 6 319
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 4 188
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 564
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 634

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Trápenie Roberta Fica, alebo ako získať čo najviac

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

SVET

Za zostrelenie lietadla viní Rusko Izrael. Čo bude ďalej

Prinášame scenáre vývoja v Sýrii.

Neprehliadnite tiež

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Stará vila dostala novú tvár. Prerábali tak, aby z nej vyhodili čo najmenej

Vznik projektu, ktorý pristupuje citlivo k spoločnosti a životnému prostrediu, môže plniť úlohu prvej lastovičky.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.

Slováci sa predzásobili hypotékami

Na jeseň sa môže prejaviť prísnejšie úverovanie. Podľa analytikov môžu banky zdražiť najmä vyššie hypotéky.