Brian Tracy o lídroch, úspechu a zarábaní

80 percent priemerných len rozpráva, 20 percent úspešných koná. Moja stávka s Jackom Canfieldom (19)

Na vystúpenie Briana Tracyho som sa tešil už vlani v novembri (keď pre chorobu neprišiel), najmä po tom, čo som si prečítal jeho životopisné údaje. Nie je to žiaden teoretik ako viacerí motivátori či koučovia. Prešiel si robotníckymi povolaniami, podomovým predajom, popri práci si urobil vysokú školu, získal aj titul MBA. Dnes tento otec štyroch detí podniká, prednáša, učí líderstvu. A, čo ma možno najviac zaujalo, nepoložila ho ani taká ťažká choroba, ako je rakovina. Rád sa učím od praktikov.

Musím povedať, že ma Brian začiatkom marca v Bratislave vôbec nesklamal. Naopak, bez toho, že by som mu chcel pridávať, bol skvelý. Až na ten americký úvod v štýle školenia predajcov firmy Amway. Kedy si to tí Američania konečne uvedomia, že reči typu, aký je každý účastník prednášky skvelý a aký má náskok pred tými, čo si za to nezaplatili, na Stredoeurópanov platia iba málo? To nemá byť ako výčitka, ale asi im to nemá kto povedať.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nedá mi však, aby som sa s vami nepodelil o zopár myšlienok B. Tracyho, ktoré ma nakopli do ďalšej aktivity v stávke s Jackom Canfieldom. V niektorých jeho odpovediach som sa priam našiel. Ďalšie ma dosť prekvapili. Brian je výrazný zástanca Paretovho pravidla (známeho tiež ako pravidlo 80:20). Vo firemnej psychológii sa interpretuje napríklad tak, že zhruba 20 percent špičkových ľudí vo firme (jedna pätina) vytvára 80 percent jej výkonov, za čo si zaslúžia poberať 80 percent vyplatených mzdových prostriedkov. Často to tak aj býva.

Brian si položil otázku, prečo sa ľudia na trhu práce takto diferencujú, keď na začiatku stoja približne na jednej štartovacej čiare. Čím sa líšia firemní lídri od štyroch pätín šedého priemeru? Jeho odpoveď znie, že tá pätina sa neustále učí nové veci, zatiaľ čo ostatní sa ďalej nevzdelávajú. Ani to by však nestačilo. Keby bolo zarábanie o vedomostiach, najlepšie príjmy by mali, obrazne povedané, „knihovníci“. :-) Ale tak to nie je. Tie nové vedomosti je totiž potrebné pretavovať do skúseností a zručností, inak sú nanič. „Je to o tréningu, rovnako ako v športe. Ak sa rozhodneme, že sa už nemusíme každodenne učiť a prakticky trénovať, konkurencia nás predbehne,“ vraví Brian. Najväčším problémom podľa neho je, že 80 percent ľudí stále len rozpráva, že niečo urobí a zvyšných 20 percent koná (a často ani nerozpráva).

Mnoho ľudí má dnes veľmi dobré a tvorivé myšlienky, ale nevedia ich uviesť do praxe. Brian na to pragmaticky odpovedá, že väčšina nových myšlienok nefunguje. „Najmä na začiatku treba veľa skúšať, opakovať. Priemerní ľudia vyskúšajú novú myšlienku v praxi maximálne raz. Ak vôbec. Ale tí, čo sú na špici, to skúšajú dovtedy, až kým to neovládajú, až pokým nedosiahnu výsledok. Dôležité je vytvoriť si návyk. Ak aj viackrát zlyháme, budeme sa učiť stále rýchlejšie,“ domnieva sa B. Tracy.

Azda najviac ma zaujala Brianova myšlienka, že líderstvo je akcia (konanie), a nie pozícia. Je to podľa neho znovu o tom, že 80 percent ľudí ostáva poväčšine života v pasivite a tá zvyšná pätina (lídrov) je proaktívna. „Čím budeme akčnejší, tým budeme úspešnejší.“ Zaujímavá je aj myšlienka, že špičkoví ľudia majú viac slabých ako silných stránok. Avšak svoje silné stránky poznajú (zväčša jednu až tri), koncentrujú sa na ne a vedia ich prakticky využiť vo svoj prospech.

Na záver ešte jedna veta, ktorú som si nedávno zapísal z jedného filmu:  „Radšej ľutujem veci, ktoré som urobil, ako tie, ktoré som sa bál urobiť.“ A Brian bol v Bratislave skutočne dostatočne akčný.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  10. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  5. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  6. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  8. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Ochrana pred tropickou horúčavou
  1. Najkrajšie americké národné parky 15 527
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 732
  3. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz? 9 029
  4. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 578
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 619
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 663
  7. Vizuálny smog je problém 2 613
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 449
  9. Keď Slováci krotia morský vietor 2 336
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 114

Hlavné správy zo Sme.sk

DNES PÍŠE SVETLANA ŽUCHOVÁ

Slovensko potrebuje dlhodobú terapiu

Špina je zažraná.

Neprehliadnite tiež

Bežné školy porušujú práva detí

Existujú aj školy, kde žiak rozhoduje čo, kde a ako sa má učiť

Stočené kilometre vás nemusia oklamať

Čo prezradí a čo neprezradí počítadlo kilometrov?

Kofty s tahini, vitajte v krajine halušiek!

Slováci čoraz viac vyhľadávajú svetové chute.

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.