Brian Tracy o lídroch, úspechu a zarábaní

80 percent priemerných len rozpráva, 20 percent úspešných koná. Moja stávka s Jackom Canfieldom (19)

Na vystúpenie Briana Tracyho som sa tešil už vlani v novembri (keď pre chorobu neprišiel), najmä po tom, čo som si prečítal jeho životopisné údaje. Nie je to žiaden teoretik ako viacerí motivátori či koučovia. Prešiel si robotníckymi povolaniami, podomovým predajom, popri práci si urobil vysokú školu, získal aj titul MBA. Dnes tento otec štyroch detí podniká, prednáša, učí líderstvu. A, čo ma možno najviac zaujalo, nepoložila ho ani taká ťažká choroba, ako je rakovina. Rád sa učím od praktikov.

Musím povedať, že ma Brian začiatkom marca v Bratislave vôbec nesklamal. Naopak, bez toho, že by som mu chcel pridávať, bol skvelý. Až na ten americký úvod v štýle školenia predajcov firmy Amway. Kedy si to tí Američania konečne uvedomia, že reči typu, aký je každý účastník prednášky skvelý a aký má náskok pred tými, čo si za to nezaplatili, na Stredoeurópanov platia iba málo? To nemá byť ako výčitka, ale asi im to nemá kto povedať.

Nedá mi však, aby som sa s vami nepodelil o zopár myšlienok B. Tracyho, ktoré ma nakopli do ďalšej aktivity v stávke s Jackom Canfieldom. V niektorých jeho odpovediach som sa priam našiel. Ďalšie ma dosť prekvapili. Brian je výrazný zástanca Paretovho pravidla (známeho tiež ako pravidlo 80:20). Vo firemnej psychológii sa interpretuje napríklad tak, že zhruba 20 percent špičkových ľudí vo firme (jedna pätina) vytvára 80 percent jej výkonov, za čo si zaslúžia poberať 80 percent vyplatených mzdových prostriedkov. Často to tak aj býva.

Brian si položil otázku, prečo sa ľudia na trhu práce takto diferencujú, keď na začiatku stoja približne na jednej štartovacej čiare. Čím sa líšia firemní lídri od štyroch pätín šedého priemeru? Jeho odpoveď znie, že tá pätina sa neustále učí nové veci, zatiaľ čo ostatní sa ďalej nevzdelávajú. Ani to by však nestačilo. Keby bolo zarábanie o vedomostiach, najlepšie príjmy by mali, obrazne povedané, „knihovníci“. :-) Ale tak to nie je. Tie nové vedomosti je totiž potrebné pretavovať do skúseností a zručností, inak sú nanič. „Je to o tréningu, rovnako ako v športe. Ak sa rozhodneme, že sa už nemusíme každodenne učiť a prakticky trénovať, konkurencia nás predbehne,“ vraví Brian. Najväčším problémom podľa neho je, že 80 percent ľudí stále len rozpráva, že niečo urobí a zvyšných 20 percent koná (a často ani nerozpráva).

Mnoho ľudí má dnes veľmi dobré a tvorivé myšlienky, ale nevedia ich uviesť do praxe. Brian na to pragmaticky odpovedá, že väčšina nových myšlienok nefunguje. „Najmä na začiatku treba veľa skúšať, opakovať. Priemerní ľudia vyskúšajú novú myšlienku v praxi maximálne raz. Ak vôbec. Ale tí, čo sú na špici, to skúšajú dovtedy, až kým to neovládajú, až pokým nedosiahnu výsledok. Dôležité je vytvoriť si návyk. Ak aj viackrát zlyháme, budeme sa učiť stále rýchlejšie,“ domnieva sa B. Tracy.

Azda najviac ma zaujala Brianova myšlienka, že líderstvo je akcia (konanie), a nie pozícia. Je to podľa neho znovu o tom, že 80 percent ľudí ostáva poväčšine života v pasivite a tá zvyšná pätina (lídrov) je proaktívna. „Čím budeme akčnejší, tým budeme úspešnejší.“ Zaujímavá je aj myšlienka, že špičkoví ľudia majú viac slabých ako silných stránok. Avšak svoje silné stránky poznajú (zväčša jednu až tri), koncentrujú sa na ne a vedia ich prakticky využiť vo svoj prospech.

Na záver ešte jedna veta, ktorú som si nedávno zapísal z jedného filmu:  „Radšej ľutujem veci, ktoré som urobil, ako tie, ktoré som sa bál urobiť.“ A Brian bol v Bratislave skutočne dostatočne akčný.

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 674
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 803
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 749
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 624
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 867
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 751
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 313
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 265
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 198
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 816

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

Nie je Tokajské víno ako Tokaj

Geografickým názvom Tokaj môžu byť označené len vína priamo z maďarskej dedinky Tokaj. Všetky ostatné sa označujú ako tokajské vína.

K jedlu patrí aj dobré víno

To sa však ťažko vysvetľuje tým, ktorí delia vína maximálne na biele a červené.

Svätojurskí vinári, ktorí dorábajú víno od polovice 18. storočia

Takmer pätnásť rokov spoločného podnikania rodín Dubovských a Grančičových viedlo k úspešnému a stále rastúcemu biznisu s vínom značky zloženej z mien oboch majiteľov.

Budujú prvý dom s vertikálnym porastom na fasáde

Podstatou projektu je to, že na fasáde domu budú rásť stromy, kríky a tráva, ktoré budú neoddeliteľnou súčasťou architektúry.