Brian Tracy o lídroch, úspechu a zarábaní

80 percent priemerných len rozpráva, 20 percent úspešných koná. Moja stávka s Jackom Canfieldom (19)

Na vystúpenie Briana Tracyho som sa tešil už vlani v novembri (keď pre chorobu neprišiel), najmä po tom, čo som si prečítal jeho životopisné údaje. Nie je to žiaden teoretik ako viacerí motivátori či koučovia. Prešiel si robotníckymi povolaniami, podomovým predajom, popri práci si urobil vysokú školu, získal aj titul MBA. Dnes tento otec štyroch detí podniká, prednáša, učí líderstvu. A, čo ma možno najviac zaujalo, nepoložila ho ani taká ťažká choroba, ako je rakovina. Rád sa učím od praktikov.

Musím povedať, že ma Brian začiatkom marca v Bratislave vôbec nesklamal. Naopak, bez toho, že by som mu chcel pridávať, bol skvelý. Až na ten americký úvod v štýle školenia predajcov firmy Amway. Kedy si to tí Američania konečne uvedomia, že reči typu, aký je každý účastník prednášky skvelý a aký má náskok pred tými, čo si za to nezaplatili, na Stredoeurópanov platia iba málo? To nemá byť ako výčitka, ale asi im to nemá kto povedať.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nedá mi však, aby som sa s vami nepodelil o zopár myšlienok B. Tracyho, ktoré ma nakopli do ďalšej aktivity v stávke s Jackom Canfieldom. V niektorých jeho odpovediach som sa priam našiel. Ďalšie ma dosť prekvapili. Brian je výrazný zástanca Paretovho pravidla (známeho tiež ako pravidlo 80:20). Vo firemnej psychológii sa interpretuje napríklad tak, že zhruba 20 percent špičkových ľudí vo firme (jedna pätina) vytvára 80 percent jej výkonov, za čo si zaslúžia poberať 80 percent vyplatených mzdových prostriedkov. Často to tak aj býva.

Brian si položil otázku, prečo sa ľudia na trhu práce takto diferencujú, keď na začiatku stoja približne na jednej štartovacej čiare. Čím sa líšia firemní lídri od štyroch pätín šedého priemeru? Jeho odpoveď znie, že tá pätina sa neustále učí nové veci, zatiaľ čo ostatní sa ďalej nevzdelávajú. Ani to by však nestačilo. Keby bolo zarábanie o vedomostiach, najlepšie príjmy by mali, obrazne povedané, „knihovníci“. :-) Ale tak to nie je. Tie nové vedomosti je totiž potrebné pretavovať do skúseností a zručností, inak sú nanič. „Je to o tréningu, rovnako ako v športe. Ak sa rozhodneme, že sa už nemusíme každodenne učiť a prakticky trénovať, konkurencia nás predbehne,“ vraví Brian. Najväčším problémom podľa neho je, že 80 percent ľudí stále len rozpráva, že niečo urobí a zvyšných 20 percent koná (a často ani nerozpráva).

Mnoho ľudí má dnes veľmi dobré a tvorivé myšlienky, ale nevedia ich uviesť do praxe. Brian na to pragmaticky odpovedá, že väčšina nových myšlienok nefunguje. „Najmä na začiatku treba veľa skúšať, opakovať. Priemerní ľudia vyskúšajú novú myšlienku v praxi maximálne raz. Ak vôbec. Ale tí, čo sú na špici, to skúšajú dovtedy, až kým to neovládajú, až pokým nedosiahnu výsledok. Dôležité je vytvoriť si návyk. Ak aj viackrát zlyháme, budeme sa učiť stále rýchlejšie,“ domnieva sa B. Tracy.

Azda najviac ma zaujala Brianova myšlienka, že líderstvo je akcia (konanie), a nie pozícia. Je to podľa neho znovu o tom, že 80 percent ľudí ostáva poväčšine života v pasivite a tá zvyšná pätina (lídrov) je proaktívna. „Čím budeme akčnejší, tým budeme úspešnejší.“ Zaujímavá je aj myšlienka, že špičkoví ľudia majú viac slabých ako silných stránok. Avšak svoje silné stránky poznajú (zväčša jednu až tri), koncentrujú sa na ne a vedia ich prakticky využiť vo svoj prospech.

Na záver ešte jedna veta, ktorú som si nedávno zapísal z jedného filmu:  „Radšej ľutujem veci, ktoré som urobil, ako tie, ktoré som sa bál urobiť.“ A Brian bol v Bratislave skutočne dostatočne akčný.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 944
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 975
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 483
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 725
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 690
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 599
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 224
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 054
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 818
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 951

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Triasli sa pred ním vrahovia a páchatelia sa šli radšej sami prihlásiť

Vrahovia a zlodejíčkovia sa šli radšej sami udať.

SVET

Štát zabil novinára, princ sa viac bojí o imidž

Saudská Arábia priznala, že Chášukdží je mŕtvy.

Neprehliadnite tiež

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.

Kúpil dom a za suseda získal národnú kultúrnu pamiatku

Náhodou našiel kľúče, ktoré sa hodili do zámok dverí budov vážnice a klopačky, národnej kultúrnej pamiatky pri Liptovskom Hrádku.