Píár odpad (2)

Intrigy ako komunikačný bonus

Od posledného blogu som absolvoval toľko stretnutí s ľuďmi z PR brandže, ako asi nikdy doteraz za tak krátky čas. Tešil som sa na diskusiu, ale nekonala sa. Zväčša so mnou všetci súhlasili (a informovali ma čo všetko sa ešte robí :) ) a priznali, že praktiky, ktoré som opísal (zatiaľ len v hrubom náčrte) poznajú a ťažko sa im brániť. Zvyčajne uvádzali dva dôvody – prvý je ten, že „inak sa to nedá“, druhý ten, že „ak sa to dá robiť inak, klient to obyčajne chce štandardne“. A tak vraj akákoľvek snaha o tvorivosť v komunikácii PR agentúry končí pri štandardných, zväčša otravných a neúčinných praktikách.

Nateraz ale firmy, ktoré si objednávajú služby PR agentúr, môže zaujímať jedna z „tvorivých“ činností, za ktoré si (nevedomky?) platia – intrigy. Rôzneho druhu a formy. Napríklad sa PR agentúre nepáči novinár, ktorý opakovane  kritizuje produkty určitej firmy – klienta dotyčnej agentúry. Začne to telefonátom, v ktorom akože nahnevaný hlas človeka z PR obviní novinára z neprofesionality. Hnev a agresivita sú jediné zbrane, pretože iné sa použiť nedajú (ak je kritika novinára podložená dôkazmi nepriestrelná). Prvá etapa neuspeje a nezriedka pokračuje telefonátom šéfredaktorovi alebo editorovi – ten samozrejme PR človeka pošle niekam ešte rýchlejšie ako redaktor.

Vtedy začína najtvorivejšia časť PR ľudí – reálne intrigy. Na stretnutí s inými klientmi podnikajúcimi v rovnakom sektore, ktorým sa zaoberá kritický novinár, zvrtnú reč na médiá (noviny, časopisy, rozhlasovú reláciu), kde sa objavujú kritické poznámky, frázami typu „to nestojí za nič“, „veľmi amatérske“, „to ani nepočúvajte/nepozerajte/nečítajte“. Samozrejme, že občas „spomenú“ aj meno dotyčného novinára. Prečo to niektoré PR agentúry robia? Chcú si zachrániť dobre platiaceho klienta a keďže inak formu kritiky v médiách zvládnuť nedokážu, snažia sa jej dosah aspoň takto zjemniť v očiach manažérov firmy.

Podobnú techniku využívajú PR agentúry aj vtedy, ak sa chystajú uchádzať o exkluzívnu PR zákazku na očierňovanie svojich konkurentov. Týka sa to aj tých väčších agentúr.

Že sú takéto postupy v slovenskom biznise bežné? Možno. Ale určite chcete, aby agentúra s takýmito praktikami za vaše firemné peniaze zabezpečovala vašu internú a externú komunikáciu? Nie sú intrigy len dôkazom toho, že PR agentúra svoju komunikačnú úlohu v podstate nezvláda?

A ešte jeden bonus, na čo všetko PR agentúry používajú peniaze. Ak sa objaví v médiách kritická informácia, ktorá im môže pokaziť biznis, tak na znižovanie hodnovernosti jej autora si zaplatia človeka, ktorý útoky preberie na seba a plní funkciu nahnevaného davu. Takéto tvorivé sú PR agentúry, ktoré si možno platí aj vaša firma. Ako som sa prekvapujúco dozvedel, aj zopár aktívnych „nestranných“ diskutérov v internetových fórach si zaplatili PR agentúry. Napríklad aj v diskusiách pod blogmi...

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 427
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 792
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 242
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 736
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 283
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 061
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 035
  8. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 972
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 965
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 627

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Bojkot zasadania vlády vracia Dankovi v hre vážnosť

Tromfom Danka je teraz jeho nevypočítateľnosť, náladovosť.

SVET

Profesor na úteku pred Erdoganom: Hneď som pochopil, že musím preč

Zmeniť tureckých politikov bude ľahké, zmeniť spoločnosť nie.

Neprehliadnite tiež

Soľné rituály talianskeho mestečka

V talianskej Cervii sa viac ako dve tisícročia vyrába sladká soľ - starou ručnou metódou odparovaním z malých jazierok.

Nie je Tokajské víno ako Tokaj

Geografickým názvom Tokaj môžu byť označené len vína priamo z maďarskej dedinky Tokaj. Všetky ostatné sa označujú ako tokajské vína.

K jedlu patrí aj dobré víno

To sa však ťažko vysvetľuje tým, ktorí delia vína maximálne na biele a červené.

Svätojurskí vinári, ktorí dorábajú víno od polovice 18. storočia

Takmer pätnásť rokov spoločného podnikania rodín Dubovských a Grančičových viedlo k úspešnému a stále rastúcemu biznisu s vínom značky zloženej z mien oboch majiteľov.