Píár odpad (2)

Intrigy ako komunikačný bonus

Od posledného blogu som absolvoval toľko stretnutí s ľuďmi z PR brandže, ako asi nikdy doteraz za tak krátky čas. Tešil som sa na diskusiu, ale nekonala sa. Zväčša so mnou všetci súhlasili (a informovali ma čo všetko sa ešte robí :) ) a priznali, že praktiky, ktoré som opísal (zatiaľ len v hrubom náčrte) poznajú a ťažko sa im brániť. Zvyčajne uvádzali dva dôvody – prvý je ten, že „inak sa to nedá“, druhý ten, že „ak sa to dá robiť inak, klient to obyčajne chce štandardne“. A tak vraj akákoľvek snaha o tvorivosť v komunikácii PR agentúry končí pri štandardných, zväčša otravných a neúčinných praktikách.

Nateraz ale firmy, ktoré si objednávajú služby PR agentúr, môže zaujímať jedna z „tvorivých“ činností, za ktoré si (nevedomky?) platia – intrigy. Rôzneho druhu a formy. Napríklad sa PR agentúre nepáči novinár, ktorý opakovane  kritizuje produkty určitej firmy – klienta dotyčnej agentúry. Začne to telefonátom, v ktorom akože nahnevaný hlas človeka z PR obviní novinára z neprofesionality. Hnev a agresivita sú jediné zbrane, pretože iné sa použiť nedajú (ak je kritika novinára podložená dôkazmi nepriestrelná). Prvá etapa neuspeje a nezriedka pokračuje telefonátom šéfredaktorovi alebo editorovi – ten samozrejme PR človeka pošle niekam ešte rýchlejšie ako redaktor.

Vtedy začína najtvorivejšia časť PR ľudí – reálne intrigy. Na stretnutí s inými klientmi podnikajúcimi v rovnakom sektore, ktorým sa zaoberá kritický novinár, zvrtnú reč na médiá (noviny, časopisy, rozhlasovú reláciu), kde sa objavujú kritické poznámky, frázami typu „to nestojí za nič“, „veľmi amatérske“, „to ani nepočúvajte/nepozerajte/nečítajte“. Samozrejme, že občas „spomenú“ aj meno dotyčného novinára. Prečo to niektoré PR agentúry robia? Chcú si zachrániť dobre platiaceho klienta a keďže inak formu kritiky v médiách zvládnuť nedokážu, snažia sa jej dosah aspoň takto zjemniť v očiach manažérov firmy.

Podobnú techniku využívajú PR agentúry aj vtedy, ak sa chystajú uchádzať o exkluzívnu PR zákazku na očierňovanie svojich konkurentov. Týka sa to aj tých väčších agentúr.

Že sú takéto postupy v slovenskom biznise bežné? Možno. Ale určite chcete, aby agentúra s takýmito praktikami za vaše firemné peniaze zabezpečovala vašu internú a externú komunikáciu? Nie sú intrigy len dôkazom toho, že PR agentúra svoju komunikačnú úlohu v podstate nezvláda?

A ešte jeden bonus, na čo všetko PR agentúry používajú peniaze. Ak sa objaví v médiách kritická informácia, ktorá im môže pokaziť biznis, tak na znižovanie hodnovernosti jej autora si zaplatia človeka, ktorý útoky preberie na seba a plní funkciu nahnevaného davu. Takéto tvorivé sú PR agentúry, ktoré si možno platí aj vaša firma. Ako som sa prekvapujúco dozvedel, aj zopár aktívnych „nestranných“ diskutérov v internetových fórach si zaplatili PR agentúry. Napríklad aj v diskusiách pod blogmi...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  4. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  7. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  10. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  1. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  2. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  3. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  4. Vyberáme správny názov firmy
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  7. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  8. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  9. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  10. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  1. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 453
  2. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 19 479
  3. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 17 882
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 15 830
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 681
  6. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 11 644
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 525
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 237
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 633
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 450

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lajčák hrozí kvôli migračnému paktu demisiou, Danko dokument odmieta

Šéf diplomacie priznal aj spor s expremiérom Ficom.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Lajčák sa prvýkrát za niečo postavil

Žeby Lajčák našiel hodnoty?

DOMOV

Okolo protestov sa objavujú spravodajské hry

Polícia prešetruje postup šéfa NAKA.

TECH

Jediné zviera na svete má výkaly v tvare kocky. Vedci zistili prečo

Je dôležité, aby sa výkaly neskotúľali.

Neprehliadnite tiež

Keď zamestnáva Róm Rómov, ich vzájomná dôvera je hlbšia

Nie je ľahké nájsť prácu pre firmu, ktorej majiteľom je Róm.

V Handlovej odštartovali nový projekt s názvom Basketbalová škola ŠBK Handlová

Handlová sa teší obrovskému záujmu detí o basketbal. Za posledné tri roky vzrástol štvornásobne, a to najmä vďaka viacerým úspešným projektom, nevynímajúc letné kempy pre deti.

Výrobca drevených roliet berie podnikanie ako službu

Aj rolety sú jedinečné z práve dreva

Renáta Hall: Vysoké školy potrebujeme viac otvoriť

Prečo slovenské vysoké školy nie sú v špičke?