Píár odpad (1)

Naozaj potrebujete služby PR agentúry?

Prišli ste niekedy do kontaktu s PR agentúrou? Ak nie, ste šťastný človek. Ak áno, váš život je bohatší o poznanie, čo to znamená definícia „zbytočná práca“.

Takto. V zahraničí je PR (public relations, vzťahy s verejnosťou) užitočná služba. Firmám radí tam, kde končí práca reklamnej agentúry a nedosahujú kompetencie interného marketingového manažéra. Pomáha navrhovať stratégie, rieši krízovú komunikáciu, atď. PR je mimoriadne užitočná odnož biznisu a má veľký kreatívny potenciál. Ešte raz – toto platí v zahraničí. Slovenská realita je niekde inde.

Článok pokračuje pod video reklamou

PR na Slovensku prešli síce od nežnej riadny kus cesty, ustrnuli však vo vývoji. Výsledkom je dnešný stav – zbytočná odnož biznisu, ktorá firmy pripravuje o nemalé peniaze, novinárom strpčuje život a na skutočné vzťahy s verejnosťou má minimálny dosah. Ako toto všetko viem? Fungujem v médiách už dosť rokov na to, aby som sa s mnohými ľuďmi z PR oblasti poznal osobne a vedel, ako tento biznis naozaj funguje. Na jednej ruke viem spočítať ľudí, ktorí skutočnému PR na Slovensku rozumejú, sú užitoční médiám a zaslúžia si peniaze, ktoré si fakturujú od firiem.

Mimochodom firmy. Tento blog píšem najmä preto, aby som ich varoval. Ak ste práve v procese hľadania PR agentúry, či dokonca podpísania zmluvy, zastavte sa. Prečítajte si najskôr praktiky, ktoré tieto agentúry používajú a potom zvážte, či ich vo firme naozaj potrebujete, resp. či vám nestačí spojenie externého konzultanta a vášho interného marketingového manažéra.

Služba slovenských PR agentúr sa dá označiť jedným slovom – zbytočnosť. V oblasti PR zvyčajne pracujú ľudia, ktorí sú drzí, sotva rozumejú mediálnemu prostrediu a nechápu potreby firiem. Jediné, čo ich zaujíma, je výška faktúry, ktorú si za svoje „služby“ vystavia.

Uvediem príklad. Častým termínom skloňovaným v odvetví PR je „umiestňovanie článkov do médií“. Funguje to asi takto. PR agentúra zatelefonuje vybraným novinárom, či nemajú záujem o rozhovor s tým a tým človekom. Ak áno, sprostredkujú mu stretnutie. Tým ich úloha končí a za túto službu si od firiem fakturujú peniaze, ktoré presne zodpovedajú prívlastku nekresťanské. Samozrejme, že si do výkonu práce dajú aj telefonát s novinárom aj s firmou, nadhodnotia čas, ktorý tomu venovali a nezabudnú preháňať pri význame svojej služby. Ak ste firma a máte človeka, ktorý by sa chcel mediálne prezentovať, pošlite radšej mail priamo vybranému médiu. Ušetríte veľmi veľa peňazí. Ak už ste služby PR agentúry využili, nedajte hotový rozhovor do rúk amatérom z PR sektora a určite ich nepočúvajte. Títo ľudia sa zväčša nevyznajú do štylistiky, nemajú vzťah k obsahu textu, netušia, že priveľa chvály firmy môže čitateľa skôr odradiť, ako pritiahnuť. Jednoducho – pokazia renomé vašej firme a ešte im za to zaplatíte.

Toto je len začiatok. V ďalších častiach tohto blogu popíšem na reálnych príkladoch, aké zbytočné činnosti si PR agentúry fakturujú, ako sa nevyznajú v oblasti public relations a aký komunikačný amaterizmus okolo seba šíria.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  10. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  5. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  6. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  8. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Ochrana pred tropickou horúčavou
  1. Najkrajšie americké národné parky 15 527
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 732
  3. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz? 9 029
  4. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 578
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 619
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 663
  7. Vizuálny smog je problém 2 613
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 449
  9. Keď Slováci krotia morský vietor 2 336
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 114

Hlavné správy zo Sme.sk

DNES PÍŠE SVETLANA ŽUCHOVÁ

Slovensko potrebuje dlhodobú terapiu

Špina je zažraná.

Neprehliadnite tiež

Bežné školy porušujú práva detí

Existujú aj školy, kde žiak rozhoduje čo, kde a ako sa má učiť

Stočené kilometre vás nemusia oklamať

Čo prezradí a čo neprezradí počítadlo kilometrov?

Kofty s tahini, vitajte v krajine halušiek!

Slováci čoraz viac vyhľadávajú svetové chute.

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.