Už sú tu a idú po nás

Kto roznáša nebezpečný vírus

Vždy som si myslel, že keď raz poviem vetu, ktorá je v titulku tohto blogu, bude sa to týkať mimozemšťanov. Že keď to už človek vysloví, tak v televízii budú vysielať aktuálne zábery pristávajúcich UFO a vonku pobehovať prekvapení ľudia. Už sú tu a idú po nás sa však netýka mimozemšťanov, ale iných kreatúr, rovnako vybočujúcich z normálu. Ješiťákov. Sú všade. V biznise, v autobuse, v obchodoch, platia kreditnými kartami aj v hotovosti, objednávajú si mäso, ale sú aj vegetariáni, chľastajú aj abstinujú. Všade, kde sa pozriete, ich nájdete. A v poslednom čase sa mi zdá, akoby sa množili. Akoby sa vírus ješitnosti šíril po celom Slovensku a vysmieval sa chrípkovému vírusu nad jeho pomalým šírením.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najskôr malé upresnenie – viem, že výraz ješiťáci a ješitnosť sú bohemizmy. Napriek tomu im dávam prednosť pred slovenským ekvivalentom márnomyseľnosť, pretože pod slovom ješiťák si viac ľudí predstaví to, čo sa za ním naozaj skrýva. A znie aj o niečo lepšie.

Nebezpečný vírus ješitnosti sa prenáša kvapôčkovou infekciou, preto sa dá predpokladať, že ho má v krvi každý. Priveľké ego, strach pred neúspechom alebo naopak strach zo straty vybudovaného postavenia však natoľko oslabia imunitný systém, že sa vírus začne množiť. Prvé príznaky sú vnútorný nepokoj pri každej možnej kritike alebo nesúhlase. Nepokoj sa časom mení v hnev. Každá fáza je sprevádzaná absolútnym nedostatkom súdnosti a zmyslu pre humor. Niečo také ako urobiť si srandu zo seba samého ješiťáci nepoznajú, vírus túto schopnosť úplne vypol. Test na prítomnosť vírusu je pomerne jednoduchý – ak človek dokáže nebrať sa príliš vážne a pozerať na vlastné činy a život s nadhľadom, je pravdepodobné, že vírus alebo nemá v krvi, alebo je skrytý, nemôže sa množiť a škodiť.

Množenie vírusu ješitnosti som si uvedomil, keď som jeho prejavy videl aj u ľudí, u ktorých by sa na prvý pohľad jeho existencia dala vylúčiť. Milí, usmievaví, úspešní, počúvajú, keď človek hovorí a ešte aj reagujú k veci, často celkom vtipne. Napríklad pri rozhovore, keď je dotyčný natoľko zaujímavý, že sa o ňom oplatí napísať článok alebo urobiť s ním rozhovor. Vírus ješitnosti v ňom však je a prejaví sa po tom, ako dostane do ruky na upresnenie svoje vyjadrenia, ktoré chcem použiť v článku. Nezostane písmenko na písmenku. Síce obsahovo článok zostane nezmenený, človek napadnutý vírusom ješitnosti má však pocit, že spojka ALE medzi dvoma slovami nie je pre jeho vyjadrenie dostatočne dobrá, radšej použije HOCI. Alebo nepochopí (čo je najčastejší prípad), že zmyslom článku nie je urobiť PR jeho firme alebo osobe, ale informovať o zaujímavom príbehu jeho alebo jeho firmy. Takéto uvedomenie je však pre mozog postihnutý vírusom ješitnosti priveľa. Vírus vypína vyššie mozgové funkcie a necháva len tie, ktoré lahodia egu.

Iný príklad. Mladá, pohľadná žena, ambiciózna, úspešná. Zdanlivo nepoškvrnená vírusom ješitnosti. Skúste jej však len naznačiť, že to, čo práve povedala, vidíte inak a... vírus je aktivovaný. Nad jej reakciami žasnete, hnev strieda ego a ešte do toho namieša aj strach.

Ako si predstaviť infikovaných ješiťákov? Ako zombie. Idú, pozerajú, slintajú, koho by kde nakazili. Je jedno, či majú obleky, saká, kostýmčeky alebo rotrhané tričká. Sú tu a idú po nás. Situácia je natoľko vážna, že sa treba pravidelne liečiť. Každý deň sa dávkovať sebairóniou, neútočnými fórikmi mierenými na vlastnú adresu a najmä veľkými dávkami smiechu. Len tak je možné, že prežijeme. Skupina neinfikovaných už totiž príliš veľká nie je.

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
          2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
          3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
          4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          6. Talent - vzdelanie - úspech
          7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
          1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
          2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
          3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
          5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
          7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
          8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
          9. HubHub spája sily s Neulogy
          10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
          1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 008
          2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 17 836
          3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 9 043
          4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 978
          5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 6 199
          6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 951
          7. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 503
          8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 075
          9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 554
          10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 134

          Hlavné správy zo Sme.sk

          KOMENTÁRE

          Nebuď buzerant, zmláť manželku (píše Michal Havran)

          Vy to viete, vy muži z Tvrdošína, čo pochodujete a zneužívate vieru, aby ste ľudí vydesili.

          KOMENTÁRE

          Kto vlastne môže podpísať Istanbulský dohovor

          Súlad dojednaných medzinárodných zmlúv s ústavou posudzuje Ústavný súd.

          Neprehliadnite tiež

          Svetový výrobca tabaku sa chce správať zodpovedne

          S Miguelom Coletom, lídrom pre udržateľnosť v spoločnosti Philip Morris International sme zhovárali o tom, ako tabakové odvetvie pristupuje k škodlivosti svojich výrobkov.

          Z Bratislavy do sveta módy

          Francúzska federácia módnych profesionálov si medzinárodnú pobočku svojej vysokej školy módy, jedinú mimo Paríža, vytvorila práve v Bratislave.

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.

          Slovenka, ktorú živí keramika: Na trhy chodím s registračnou pokladnicou

          Klaudia Sisková si pred rokmi otvorila keramický ateliér, kde tvorí z francúzskeho porcelánu. Uživiť sa v tomto odvetví nie je ľahké, ale umelkyňa sa nevzdáva.