Televízne hlúposti nestíhajú za internetom

Na kreativitu v on line svete TV stanice nemajú

Poznámku, že televízia ohlupuje, som vždy bral s rezervou. Veď informácie prijímať treba a kvalitné filmy a dokumenty nie sú tiež na zahodenie. Iný pohľad priniesol až nástup internetových médií. Oproti bežným médiám, to znamená nielen printom, ale tiež televízii a rádiám majú jednu obrovskú výhodu – je s nimi spojená sloboda výberu. Človek nemusí čakať, čo kedy začnú vysielať, ale vyberie si, čo chce pozerať. Keď pred dvoma rokmi Bill Gates povedal, že nová éra digitálnej televízie spôsobí, že z televízie tak, ako ju poznáme dnes, sa budeme smiať – myslel určite na toto. Prečo sme platili za niečo, čo sme nemohli ovplyvniť svojim výberom? – bude sa pýtať príjemca informácií už o pár rokov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zvyk zväzuje, ale neobmedzuje dlhodobo. Vidieť to na štúdii Pewovho inštitútu, ktorý vyskúmal, že za ostatný štvrťrok počet Američanov, ktorí prijímali informácie z nových médií prekročil počet tých, ktorí uprednostňovali tie klasické. Hoci klasické stále vyhrávajú v čase, ktorí s nimi ľudia strávia. Zvyk sa láme len postupne a viackrát ho bolo vidieť aj počas sviatkov – nie raz som počul, ako sa ktosi teší na film, ktorý bude bežať v televízii, hoci ho má doma na dévedéčku a videl ho už niekoľko ráz. Nuž, televízia má stále ešte akési čaro... zvyku.

A prečo televízia ohlupuje? Napríklad zábava. To, čo ponúkajú televízne kanály je totožné. Idea, stavba relácie, spôsob správania účastníkov. Stačí sa pozrieť na Youtube a kreativita tvorcov a úsmevy divákov majú zrazu celkom iné grády. Ak zostaneme pri téme sviatkov – obľúbeným videom, ktoré sa šírilo na Facebooku, bolo narodenie Krista v digitálnej dobe. Cestu do Jeruzalema si Jozef s Máriou plánovali cez Google Maps, narodenie Ježiška bolo udalosťou na Facebooku, ktorá hneď mala troch priaznivcov – troch kráľov. A tí si nápady na dary vymieňali cez emaily na Gmaile a nakupovali ich na Amazone. Samozrejme, že zostali pôvodné – zlato, kadidlo a myrha.

Sloboda výberu je priamo úmerná tvorivosti. Televízia v dnešnej podobe nestíha. A preto ohlupuje.

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
          2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
          3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
          4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          6. Talent - vzdelanie - úspech
          7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
          1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
          2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
          3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
          5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
          7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
          8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
          9. HubHub spája sily s Neulogy
          10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
          1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 008
          2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 17 836
          3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 9 043
          4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 978
          5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 6 199
          6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 951
          7. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 503
          8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 075
          9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 554
          10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 134

          Hlavné správy zo Sme.sk

          KOMENTÁRE

          Nebuď buzerant, zmláť manželku (píše Michal Havran)

          Vy to viete, vy muži z Tvrdošína, čo pochodujete a zneužívate vieru, aby ste ľudí vydesili.

          KOMENTÁRE

          Kto vlastne môže podpísať Istanbulský dohovor

          Súlad dojednaných medzinárodných zmlúv s ústavou posudzuje Ústavný súd.

          Neprehliadnite tiež

          Svetový výrobca tabaku sa chce správať zodpovedne

          S Miguelom Coletom, lídrom pre udržateľnosť v spoločnosti Philip Morris International sme zhovárali o tom, ako tabakové odvetvie pristupuje k škodlivosti svojich výrobkov.

          Z Bratislavy do sveta módy

          Francúzska federácia módnych profesionálov si medzinárodnú pobočku svojej vysokej školy módy, jedinú mimo Paríža, vytvorila práve v Bratislave.

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.

          Slovenka, ktorú živí keramika: Na trhy chodím s registračnou pokladnicou

          Klaudia Sisková si pred rokmi otvorila keramický ateliér, kde tvorí z francúzskeho porcelánu. Uživiť sa v tomto odvetví nie je ľahké, ale umelkyňa sa nevzdáva.