Televízne hlúposti nestíhajú za internetom

Na kreativitu v on line svete TV stanice nemajú

Poznámku, že televízia ohlupuje, som vždy bral s rezervou. Veď informácie prijímať treba a kvalitné filmy a dokumenty nie sú tiež na zahodenie. Iný pohľad priniesol až nástup internetových médií. Oproti bežným médiám, to znamená nielen printom, ale tiež televízii a rádiám majú jednu obrovskú výhodu – je s nimi spojená sloboda výberu. Človek nemusí čakať, čo kedy začnú vysielať, ale vyberie si, čo chce pozerať. Keď pred dvoma rokmi Bill Gates povedal, že nová éra digitálnej televízie spôsobí, že z televízie tak, ako ju poznáme dnes, sa budeme smiať – myslel určite na toto. Prečo sme platili za niečo, čo sme nemohli ovplyvniť svojim výberom? – bude sa pýtať príjemca informácií už o pár rokov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zvyk zväzuje, ale neobmedzuje dlhodobo. Vidieť to na štúdii Pewovho inštitútu, ktorý vyskúmal, že za ostatný štvrťrok počet Američanov, ktorí prijímali informácie z nových médií prekročil počet tých, ktorí uprednostňovali tie klasické. Hoci klasické stále vyhrávajú v čase, ktorí s nimi ľudia strávia. Zvyk sa láme len postupne a viackrát ho bolo vidieť aj počas sviatkov – nie raz som počul, ako sa ktosi teší na film, ktorý bude bežať v televízii, hoci ho má doma na dévedéčku a videl ho už niekoľko ráz. Nuž, televízia má stále ešte akési čaro... zvyku.

A prečo televízia ohlupuje? Napríklad zábava. To, čo ponúkajú televízne kanály je totožné. Idea, stavba relácie, spôsob správania účastníkov. Stačí sa pozrieť na Youtube a kreativita tvorcov a úsmevy divákov majú zrazu celkom iné grády. Ak zostaneme pri téme sviatkov – obľúbeným videom, ktoré sa šírilo na Facebooku, bolo narodenie Krista v digitálnej dobe. Cestu do Jeruzalema si Jozef s Máriou plánovali cez Google Maps, narodenie Ježiška bolo udalosťou na Facebooku, ktorá hneď mala troch priaznivcov – troch kráľov. A tí si nápady na dary vymieňali cez emaily na Gmaile a nakupovali ich na Amazone. Samozrejme, že zostali pôvodné – zlato, kadidlo a myrha.

Sloboda výberu je priamo úmerná tvorivosti. Televízia v dnešnej podobe nestíha. A preto ohlupuje.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 501
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 752
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 202
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 352
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 316
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 459
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 965

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Roman Jančiga - Fórum

Kým sme boli pred sto rokmi

Rómovia nám najlepšie ukazujú našu minulosť v Uhorsku.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

DOMOV

Prieskum: Fico je lepší ako Pellegrini len pre voličov Smeru

Pellegrini prekonáva Fica u 52 percent ľudí.

Neprehliadnite tiež

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.

Kúpil dom a za suseda získal národnú kultúrnu pamiatku

Náhodou našiel kľúče, ktoré sa hodili do zámku.