FitBit konkuruje Apple Watch medzi športovcami

25.01.2016 | Radovan Žuffa

Keď pred dvomi rokmi prišla spoločnosť Fitbit s inteligentnými hodinkami pre fitnes, konkurentov nebolo veľa. Jednými z mála však boli aj hodinky od Apple‚ ktorých značka má väčší cveng. Ťažký boj. Neohrozený Fitbit sa ich začiatkom tohto roka rozhodol prekonať. Aspoň medzi športovcami.

Ako však bojovať proti gigantu na takom špecifickom a úzkom trhu? Jednoducho tak, že oslovíte potenciálnych zákazníkov cez to‚ čo je im najmilšie. V tomto prípade je to čistá vášeň k športu. Oni totiž nepotrebujú množstvo aplikácií ani si počas behu čítať e-maily. Stačí‚ aby ich fitnesové hodinky zvládli veci, ktoré zväčša športovec potrebuje‚ keď sa sústredí na beh či tréning vo fitnescentre.

Technológie sú síce fajn, ale naším cieľom je fitnes, ktorý je vždy na prvom mieste

ŽIADNY NOVÁČIK. Fitbit pritom nie je žiaden rozbehový startup. Jeho zakladatelia James Park a Eric Friedman‚ ktorí sú sami športoví nadšenci‚ začali v Kalifornii svoj sen napĺňať v roku 2007‚ keď sa dali dokopy s cieľom vyvolať revolúciu na trhu fitnesových technológií. Už o rok na poprednom startupovom podujatí predstavili svoj prvý produkt‚ sympaticky nositeľný monitor fyzickej aktivity. Zvládal zatiaľ merať kroky‚ prejdenú vzdialenosť‚ intenzitu cvičenia a spálené kalórie.

Bol to však začiatok na ceste k skutočne inteligentným nositeľným technológiám‚ ktoré dokážu oveľa viac a zároveň oslovia náročnú športovú komunitu. Prvý monitor aktivity prepojený so smartfónmi predstavili na jeseň 2012. A prvé inteligentné hodinky pod názvom Surge uviedli na trh vlani, zhruba v rovnakom období, ako sa spustil predaj Apple Watch.

Mali vstavanú GPS-ku a predávali sa za vysoko konkurenčných 250 dolárov. Azda aj vďaka tomu‚ že sa výrazne zdvihol záujem o multifunkčné hodinky‚ v minulom roku mladá spoločnosť viac ako zdvojnásobila svoje tržby. V predaji dokonca prekonala aj aplikáciami prešpikované hodinky s nahryznutým jabĺčkom v logu.

INVESTORI NEŠPORTUJÚ? So svojou tohtoročnou novinkou Blaze chce firma zo San Francisca zájsť ešte ďalej. Jej hodinky sa podobajú na existujúce produkty‚ ktoré sú už na trhu‚ Apple Watch‚ Peb- ble Smartwatch či hodinky fungujúce na „gúglackom“ systéme Android Wear. Lenže tu ide primárne o niečo iné. „Technológie sú síce fajn, ale naším cieľom je fitnes, ktorý je vždy na prvom mieste,“ hovorí šéf Fitbitu J. Park.

Hodinky majú farebný dotykový displej‚ prepojenie s aplikáciou smartfónu‚ ale aj senzory tepu a viacero ďalších aplikácií, ktoré po celý deň môžu sledovať aktivity športovca. To všetko v príťažlivom obale‚ ktorý si môžete prispôsobiť podľa svojho vkusu. Fitnesový tréning dneška tak dostáva celkom iné rozmery. Blaze sa začnú predávať tento rok v marci a štartujú na cene necelých dvesto dolárov, čo je zhruba polovica ceny Apple Watch.

„Tieto hodinky rozpália svet fitnesu po celom svete,“ tvrdí v štýle Steva Jobsa 39-ročný J. Park‚ ktorý doviedol svoju firmu na súčasnú trhovú hodnotu takmer sedem a pol miliardy dolárov.

Dočítajte celý článok s predplatným!

Článok vyšiel v magazíne PROFIT 2/2016. Ak ste predplatiteľ PROFITU, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup. Ak ešte predplatiteľ nie ste, kúpte si toto digitálne vydanie alebo si objednajte predplatné so zľavou až do 45%:

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (0)

Rubrika: Ľudia a biznis

Každodenná dávka inšpirácií. Pridajte sa k nám!

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Ako používať pdf vydanie v mobilnom zariadení

Pdf je univerzálny formát použiteľný prakticky v akomkoľvek zariadení. No každý mobil alebo tablet s ním narábajú inak, rôzne sa tiež môžu správať dva prehliadače v tom istom zariadení. Ak po tapnutí na odkaz na stiahnutie dostanete ponuku na uloženie súboru, všetko je vyriešené. Ak sa pdf otvorí v internetovom priehliadači, na neskoršie použitie v offline móde ho musíte odoslať do vhodnej aplikácie (Acrobat, Kindle, iBooks...), ktorá súbor uloží do pamäte zariadenia.

Jedno vydanie môže mať aj viac ako 20 MB, odporúčame sťahovať pri wifi pripojení a mať pár minút trpezlivosti. V pdf na stiahnutie sú dostupné vydania PROFITU od čísla 20/2014, staršie vydania sa dajú čítať v textovej verzii na webe alebo prezerať online vo flash čítačke.

Výhody pre predplatiteľov

1. Zľavy

Úspora od 25 % oproti cene v stánku

2. Pohodlie

Magazín Vám príde domov alebo do firmy

3. Na webe a na stiahnutie (len pri platbe online)

Články z PROFITU môžete neobmedzene čítať na webe a celé vydania si sťahovať vo formáte pdf použiteľnom aj v mobilných zariadeniach

4. PROFIT vo Floowie (len pri platbe online)

Ak používate agregátor Floowie a jeho mobilné aplikácie, aktivujte si predplatiteľskú registráciu a PROFIT si do Floowie budete môcť sťahovať bezplatne

5. Web takmer bez reklamy (len pri platbe online)

Iba jeden štandardný banner na ePROFIT.sk