Podnikať bez webovej stránky sa nedá

11.01.2016 | Štefánia Kačalková

Keď nie ste na internete, akoby ste ani neboli. Podnikať bez kvalitnej webovej stránky sa už v 21. storočí nedá. Dôležité je však vedieť, ako na to. Buď si cez opensourceovú platformu vytvoríte webovú stránku sami, alebo si ju dáte vyrobiť na kľúč. Obe možnosti majú za a proti.

Podľa Michala Poppeho z agentúry Blue-web sa musí dať firemná web stránka ľahko nájsť cez vyhľadávače po zadaní relevantných kľúčových slov, ktoré sú dôležité pre váš biznis. „A keď už návštevník príde na stránku, musí ju vedieť ľahko používať a získať na nej informácie, ktoré hľadal‚“ dodáva M. Poppe. „Zároveň by mala stránka zákazníka presvedčiť k takzvanej konverzii, teda aby si objednal tovar, odoslal dopyt alebo sa prihlásil na odber bulletinu.“

Podľa Andreja Panáka z agentúry Monumental je dôležité, čo web stránka obsahuje z technickej a čo z obsahovej stránky. Z technickej by mala byť responzívna, rýchla, graficky jednoduchá, moderná, napojená na redakčný systém a mala by zároveň spĺňať všetky štandardy. „Z obsahovej stránky musí zákazníka uspokojiť. Ak zákazník hľadá na webe nejaké informácie, služby či produkty, vaša web stránka by mu ich mala poskytnúť,“ vysvetľuje A. Panák.

OD AGENTÚRY. Ak si podnikateľ vyberie webovú stránku od agentúry, môže čakať profesionálnu prácu za primeranú cenu. „Kvalitná stránka si vyžaduje veľa času, preto aj cena bude logicky vyššia,“ hovorí A. Panák. Varuje‚ že vo vysoko konkurenčnom prostredí s lacnou – a možno aj zlou – web stránkou len ťažko prerazíte. Cena za dobrú firemnú stránku s viacerými úrovňami‚ rôznorodým obsahom‚ prispôsobenú brandu sa podľa odborníkov pohybuje v rozmedzí od dvetisíc do päťtisíc eur. Zvyčajne sa za kvalitu oplatí priplatiť. Nie vždy je však vyšší rozpočet zárukou. „Napríklad lokálne kaderníctvo nepotrebuje web stránku za tisíce eur,“ dodáva.

Dôležitejší ako pekné farbičky a rámiky je obsah web stránky

Agentúry však robia chybu, ak drvivú väčšinu rozpočtu dajú na programovanie, technický vývoj web stránky. „Viac času a peňazí je dôležité venovať na fázy pred samotným programovaním, teda analýzu kľúčových slov, konkurencie‚ trendov, SWOT analýzu [silných a slabších stránok biznisu – pozn. Profit], hĺbkové rozhovory so zákazníkmi firmy alebo používateľské testovanie prototypu. Len tak je možné urobiť stránku, ktorá splní očakávania cieľovej skupiny‚“ radí M. Poppe.

UROB SI SÁM. Niektorí podnikatelia sa rozhodnú pre možnosť vytvoriť si stránku cez voľne dostupnú plat- formu. „Odporúčal by som používať prednostne opensourceové CMS systémy na správu obsahu ako napríklad WordPress. Sú populárne pre jednoduchosť používania, bohaté možnosti rozšírení a najmä vďaka veľkej komunite ľudí, ktorí si navzájom radia a pomáhajú pri tvorbe a spravovaní stránok,“ hovorí Peter Nemčok z Webikonu. Výhodou je tiež, že nemusíte platiť licenčné poplatky a nie ste viazaní na tvorcu systému.

Čas, ktorý človek strávi pri tvorbe vlastnej web stránky, je rôzny. Jednoduchá sa dá vyrobiť aj za deň, ale pri komplexnejších stránkach to môže zabrať niekoľko týždňov i mesiacov. „Čas prípravy sa dá skrátiť, ak si dopredu naštudujete, ako v danom systéme pracovať. Prípadne môžete absolvovať aj školenie,“ radí P. Nemčok...

Dočítajte celý článok s predplatným!

Článok vyšiel v magazíne PROFIT 1/2016. Ak ste predplatiteľ PROFITU, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup. Ak ešte predplatiteľ nie ste, kúpte si toto digitálne vydanie alebo si objednajte predplatné so zľavou až do 45%:

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (0)

Rubrika: Ľudia a biznis

Každodenná dávka inšpirácií. Pridajte sa k nám!

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Ako používať pdf vydanie v mobilnom zariadení

Pdf je univerzálny formát použiteľný prakticky v akomkoľvek zariadení. No každý mobil alebo tablet s ním narábajú inak, rôzne sa tiež môžu správať dva prehliadače v tom istom zariadení. Ak po tapnutí na odkaz na stiahnutie dostanete ponuku na uloženie súboru, všetko je vyriešené. Ak sa pdf otvorí v internetovom priehliadači, na neskoršie použitie v offline móde ho musíte odoslať do vhodnej aplikácie (Acrobat, Kindle, iBooks...), ktorá súbor uloží do pamäte zariadenia.

Jedno vydanie môže mať aj viac ako 20 MB, odporúčame sťahovať pri wifi pripojení a mať pár minút trpezlivosti. V pdf na stiahnutie sú dostupné vydania PROFITU od čísla 20/2014, staršie vydania sa dajú čítať v textovej verzii na webe alebo prezerať online vo flash čítačke.

Výhody pre predplatiteľov

1. Zľavy

Úspora od 25 % oproti cene v stánku

2. Pohodlie

Magazín Vám príde domov alebo do firmy

3. Na webe a na stiahnutie (len pri platbe online)

Články z PROFITU môžete neobmedzene čítať na webe a celé vydania si sťahovať vo formáte pdf použiteľnom aj v mobilných zariadeniach

4. PROFIT vo Floowie (len pri platbe online)

Ak používate agregátor Floowie a jeho mobilné aplikácie, aktivujte si predplatiteľskú registráciu a PROFIT si do Floowie budete môcť sťahovať bezplatne

5. Web takmer bez reklamy (len pri platbe online)

Iba jeden štandardný banner na ePROFIT.sk