Aj vás nahnevá‚ keď sa vám v tom najlepšom vybije mobil? Nemusíte utekať domov

15.11.2015 | Mario Skyba

Geolokačných aplikácií, ktoré vám ukážu najbližšiu kaviareň‚ obľúbený lokál či dobrý koncert‚ je na trhu viacero. Ale spojiť túto službu s nabíjaním „skapíňajúceho“ mobilu? Na Slovensku túto myšlienku rozvinuli podnikatelia z Dunajskej Stredy. Nápad ležal doslova na ulici.

Mobilné telefóny sú čoraz kvalitnejšie a zďaleka už neslúžia len na telefonovanie či občasnú kontrolu e-mailov. Sú našou kanceláriou, sekretárkou, online komunikačným kanálom i bankomatovou kartou v jednom. Všetky tieto povinnosti im poriadne „žerú“ šťavu. Ale keď nie je poruke elektrická zásuvka‚ ba ani nabíjačka‚ môže to byť malér.

Zabrániť sa mu rozhodli dvaja Kristianovia z dunajskostredskej firmy Charge Group, ktorá spustila službu Freecharging. Aplikáciu a sieť na pohodlné nabíjanie mobilu‚ keď treba a kde treba. Obaja sú totiž fanúšikmi pohybu‚ slobody a prepájania ľudí‚ ktorému podľa nich pomáhajú mobilné a internetové siete.

NESMRTEĽNÁ ŠKATUĽKA. „Pozreli sme sa na existujúce možnosti dobíjania mobilov, urobili sme si prieskum trhu, prepočítali potrebné investície a išli sme do toho,“ hovorí o počiatočnom nápade jeden zo spolumajiteľov Kristian Molnár. Výsledkom je služba‚ ktorá má ambíciu prepájať nabíjačky so smartfónmi‚ miesta s ľuďmi a využívať rôzne synergie.

Zdroj: Milan David

Ale pekne po poriadku. So spoločníkom Kristianom Takácsom sa v prvom rade rozhodli ísť po kvalite hardvérovej súčasti biznisu. Potrebovali nabíjačku, ktorá zvládne naraz aj štyri mobilné telefóny – a to s rôznymi koncovkami. Mala byť trvácna, neprehrievať sa a vydržať od päťsto do tisíc nabití.

„Zadal som požiadavku čínskym výrobcom a ozvali sa mi mnohí. Keď som im napísal, že sa na to pôjdem pozrieť osobne do Šen-čenu, väčšina z nich odpadla. Z tých odolnejších som si vybral dodávateľa, ktorý naozaj ponúkal kvalitu vhodnú na každodennú záťaž,“ prezrádza K. Molnár.

Výslednej nabíjačke natoľko veria‚ že k nej ponúkajú ročnú záruku pre nabíjacie miesta. Počas nášho takmer hodinu trvajúceho rozhovoru nabíja dva mobily a necítiť‚ že by z nej sálalo teplo. „Nezničí vám drahý smartfón. Nie je to rýchlonabíjačka, ale nabíja bezpečne,“ dodáva dunajskostredský podnikateľ.

Podobne vyberali aj kábel k nabíjacej škatuľke. Má univerzálne koncovky na všetky bežné smartfóny i na rôzne verzie iPhonov. „Ak by nabíjačka a kábel neboli také kvalitné, majiteľ nabíjacieho miesta by si mohol ísť kúpiť podobnú škatuľku do hociktorého elektroobchodu,“ vysvetľuje K. Molnár. A to nechceli‚ pretože ich biznis je založený na vytvorení siete nabíjacích miest.

ZÁKLAD JE SIEŤOVANIE. Keď vyriešili hardvér‚ pustili sa do tvorby softvéru – teda aplikácie a k nej patriacej platformy. Pozreli sa, čo na trhu už bolo, zisťovali chyby a tvorili od piky. Jeden dovtedy podnikal v oblasti ekonomiky a účtovníctva‚ druhý v cestovnom ruchu‚ a tak si na túto prácu museli najať šikovných ítečkárov z rodného mesta. Pôvodne rátali, že služba bude hotová za niekoľko mesiacov. „Ale produkt bol pripravený pre verejnosť až po desaťmesačnom testovaní a vylepšovaní,“ vraví K. Molnár.

Na začiatku leta však už mali nabíjačky aj aplikáciu a mohli sa pustiť do vytvárania siete nabíjacích miest – čiže predaja svojej služby iným podnikateľom‚ ktorí chcú nabíjanie ponúknuť ako pridanú hodnotu svojim zákazníkom. Napríklad reštauráciám‚ kaviarňam či barom‚ skrátka všetkým‚ ktorí majú záujem‚ aby u nich zákazníci pobudli čo najdlhšie a neutekali si domov (alebo ku konkurencii) nabiť mobil‚ keď im vypovedá poslušnosť uprostred chatu s kamarátom alebo pri hľadaní zábavy na neskôr.

„Výhodou pre nabíjacie miesta je fakt, že ich bude viac nových zákazníkov vyhľadávať a prípadne u nich aj konzumovať popri dobíjaní svojich mobilných zariadení,“ vysvetľuje K. Molnár. Službu ponúkajú podnikateľom v troch balíkoch, ale podľa doterajších skúseností je vraj najefektívnejší a najobľúbenejší Eco balík, ktorý okrem ročného predplatného služby a podpory obsahuje štyri nabíjacie sety s dvoma káblami za 160 eur ročne.

Veria‚ že ich riešenie je lepšie ako iné. V niektorých nákupných centrách už existujú nabíjacie skrinky, kde si mobil môžete uzamknúť a oživiť‚ kým si nakúpite alebo dáte kávu. Lenže tam ho máte z dohľadu a to je pre mnohých ľudí v dnes takmer nepredstaviteľné. Radšej by mali nabíjačku na stole a svojho miláčika tiež.

Zdroj: Milan David

UŽITOČNÉ POUČENIA. Idea dobrá‚ ale budovanie takejto siete nie je v čase širokej ponuky rôznych služieb vôbec jednoduché. K. Molnár priznáva‚ že na začiatku sa im hľadali spolupracovníci veľmi ťažko

Dočítajte celý článok s predplatným!

Článok vyšiel v magazíne PROFIT 22/2015. Ak ste predplatiteľ PROFITU, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup. Ak ešte predplatiteľ nie ste, kúpte si toto digitálne vydanie alebo si objednajte predplatné so zľavou až do 45%:

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (0)

Rubrika: Ľudia a biznis

Každodenná dávka inšpirácií. Pridajte sa k nám!

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Ako používať pdf vydanie v mobilnom zariadení

Pdf je univerzálny formát použiteľný prakticky v akomkoľvek zariadení. No každý mobil alebo tablet s ním narábajú inak, rôzne sa tiež môžu správať dva prehliadače v tom istom zariadení. Ak po tapnutí na odkaz na stiahnutie dostanete ponuku na uloženie súboru, všetko je vyriešené. Ak sa pdf otvorí v internetovom priehliadači, na neskoršie použitie v offline móde ho musíte odoslať do vhodnej aplikácie (Acrobat, Kindle, iBooks...), ktorá súbor uloží do pamäte zariadenia.

Jedno vydanie môže mať aj viac ako 20 MB, odporúčame sťahovať pri wifi pripojení a mať pár minút trpezlivosti. V pdf na stiahnutie sú dostupné vydania PROFITU od čísla 20/2014, staršie vydania sa dajú čítať v textovej verzii na webe alebo prezerať online vo flash čítačke.

Výhody pre predplatiteľov

1. Zľavy

Úspora od 25 % oproti cene v stánku

2. Pohodlie

Magazín Vám príde domov alebo do firmy

3. Na webe a na stiahnutie (len pri platbe online)

Články z PROFITU môžete neobmedzene čítať na webe a celé vydania si sťahovať vo formáte pdf použiteľnom aj v mobilných zariadeniach

4. PROFIT vo Floowie (len pri platbe online)

Ak používate agregátor Floowie a jeho mobilné aplikácie, aktivujte si predplatiteľskú registráciu a PROFIT si do Floowie budete môcť sťahovať bezplatne

5. Web takmer bez reklamy (len pri platbe online)

Iba jeden štandardný banner na ePROFIT.sk