Čaká nás banková (r)evolúcia?

01.01.2014 | PR

Inzercia | Kým ešte pred niekoľkými rokmi stála v stredobode záujmu bankovníctva banka, dnes sa ponímanie tejto tradičnej inštitúcie mení. Do popredia sa dostáva zákazník a jeho potreby, dôležitá je súhra reakcie, času a miesta.

Predzvesť zmien zo západu

Zmeny v bankovníctve sú badateľné aj u nás, už počas minulého roka sa však hlbšie dotkli bánk západu. Posledné štatistiky agentúry Accenture v USA ukazujú akými reformami prešiel vzťah banky a klienta a ktorou cestou by sa malo bankovníctvo vydať. Väčšinu trendov dnes udávajú klienti, ktorých z veľkej časti ovplyvnili požiadavky dnešnej doby. Riadia sa jednoduchou rovnicou: rýchlosť + efektivita = úspech a to isté očakávajú aj od svojej banky. Prieskum ukázal, že 80 % klientov bánk používa služby online bankovníctva najmenej raz mesačne a 43 % Američanov považuje online banking za jedno z kľúčových kritérií pri výbere banky. „Dnešný spotrebiteľ chce spravovať a mať pod kontrolou svoje financie pomocou najnovších zariadení podľa vlastného výberu na mieste, ktoré si sám určí,“ komentuje situáciu Andrej Čársky, šéf oddelenia vývoja produktov a elektronického bankovníctva v online banke Zuno, ktorá ako jediná na Slovensku funguje bez fyzických pobočiek.

Sú kamenné pobočky odsúdené na zánik?

Vývoj v bankovníctve nasvedčuje tomu, že ani bankové pobočky to nebudú mať ružové. 59 % respondentov uviedlo, že miesto osobnej návštevy pobočky preferujú inú, pohodlnejšiu komunikáciu s bankou. Ekonomické údaje z bankového sektora navyše dokazujú, že pokiaľ ide o pobočky, veľkým problémom začína byť ich vysoká nákladnosť oproti nízkej schopnosti adaptability. Len v USA bolo počas minulého roka použitých 51 biliónov dolárov, v rámci jednotlivých bankových infraštruktúr. O tom, že moderný spotrebiteľ si zvyká aj na menej osobný kontakt svedčí aj to, že takmer 41 % tradičných produktov bolo klientom poskytnutých mimo pobočky, tzn. prostredníctvom internetových a mobilných služieb banky. „Bankovníctvo, ktoré funguje online, je rýchlejšie, efektívnejšie a nevyžaduje také množstvo nákladov ako banky s fyzickými pobočkami. Klienti tak majú navyše k dispozícii viac benefitov v podobe nižších či nulových poplatkov za služby, ktoré sú v klasických bankách často spoplatňované,“ hovorí A. Čársky.

Otázkou teda ostáva, kam smeruje dnešné bankovníctvo a čo od neho môžu klienti očakávať. S istotou je zatiaľ možné konštatovať, že ak aj nebudeme svedkami bankovej revolúcie, evolúcie sa dočkáme určite.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu

Každodenná dávka inšpirácií. Pridajte sa k nám!